Her typu MMO je sice na trhu dnes velká spousta, to ale neznamená, že se sem dostanou vždy a všechny. Ne až tak úplně vzácně totiž dochází k tomu, že některé MMO hry se do finále prostě neprobojují...
1. The Chronicles of Spellborn
Ambice této hry byly větší, nežli si tým vlastně mohl uvědomit, není ale sporu o tom, že The Chronicles of Spellborn byla hra se svým vlastním šarmem a řadou specialitek. Svět byl vyrenderován okouzlujícím způsobem, tvorba charakterů unikátní a boje byly úžasným mixem strategie a akce. Hra byla zrušena předloni v sprnu. Hned na to se začalo povídat cosi o tom, že se jí opět někdo ujme a předělá ji do free-to-play formy. Řeči kolovaly kolovaly, ale čas běžel a kde nic, tu nic. O hře se tedy již prakticky dodnes nic dalšího nezměnilo. Prosíme tedy minutu ticha za všechny místní nedokončené Ancestral Questy...
2. Auto Assault
Auto Assault byl velmi zajímavou hrou - křížil v sobě Mad Maxe s Twisted Metal a to v online podobě. Jak moc někteří z komunity toužili po tom, projíždět se v místním auto-monstru po divočině, drtit proradné scavengery a dělat ze šrotu ty nejvymakanější stroje a zbraně, to se snad ani nedá vypovědět... Komunita si optimisticky samozřejmě stále myslí, že tento nápad mohl v praxi fungovat. Samotní tvůrci jsou ale skeptičtější: v jakémsi rozhovoru NetDevil prohlásili, že se tým dělající Auto Assault snažil do hry přidat příliš mnoho věcí a funkcí, jenž úplně ne-optimálně a nikoliv-zábavně spolupracovaly s místním systémem aut. Někteří mají za to, že se autoři měli soustředit na kombinaci free-to-play a třeba PvP. No, to už je ale jedno vcelku nyní... Mutanti, odpočívejte v pokoji...
3. Tabula Rasa
Tato hra nebyla špatná ani v nejmenším. Měla pár originálních mechanismů, dost zábavných na to, aby se okolo toho dala postavit zábavná hra. Příběh byl propracovaný, originální a povedený, což jen podtrhovala pěkná grafika. Také se ale hra snažila být za každou cenu střílečkou, v níž se museli hráči na své cíle nejprve zaměřit, což na rychlosti zásahu nepřidalo. Ačkoliv hra byla technicky vzato ve vývoji 7 let, Tabula Rasa, jenž měli někteří možnost zkusit, byla slátána z několika posledních let nové přepracované verze. A přepracování to bylo naprosté. Tabula Rasa opět dokázala, že je úplně jedno, jak dobrá je hra nebo nápad, když tým nezvládne produkční stránku věci, dopadne to celé špatně...
4. Earth & Beyond
Jeden ani nechce věřit, že je to už 7 let, co byla hra Earth & Beyond zrušena, ale je tomu opravdu tak. Jestli vám to nic neříká, pak si dovolíme připomenout, že šlo o jednu z prvních věcí, vlastně vůbec první, která nám přinesla MMORPG ve vesmíru spolu s vlastními avatary. Earth & Beyond byla jedna z těch her, kterou jste na první pohled buď měli rádi nebo nikoliv, nic mezi tím. Titul disponoval mimořádně povedeným vesmírným bojem. Bohužel ale, hráčská základna se zvyšovala velmi pomalu, takže se hru rozhodla společnost Electronic Arts zaříznout po 2 letech. Kdoví, možná, že konec Earth & Beyond pomohl naopak více rozjet EVE Online (2003)...
5. Asheron’s Call 2
Co se týče Asheron’s Call 2, tak tato hra nebyla nic, jako její slavný předchůdce. Mimoto byla v čas uvedení šíleně zabugovaná a nekompletní. Řada lidí ji i přesto měla docela ráda, nutno doplnit. Hra ale byla v roce 2005 prostě zavřena a uživatelé máte smůlu. Dopadlo to celé nakonec ale docela dobře: Turbine se odebrali dělat na Lord of the Rings Online, s níž pak slavili velký úspěch po proměně ve free-to-play. Celé je to s Asheron’s Call 2 o to komičtější, že Asheron’s Call 1 ještě stále běží! Tam se pár lidí mohlo odebrat zpět ze dvojky, ale že to není to samé, je přirozeně jasné...
Čas od času se stává, že nějaká MMO prostě umře. Na druhou stranu ale, stává se také, že nějaká již dávno mrtvá MMO zase ožije díky nějaké jiné firmě nebo někomu dalšímu, kdo odkoupil práva na remake/další verzi. Vato kolem dokola, když může obživnot Hellgate: London, proč by nemohla i některá hra z dnešní pětice?
přečteno 2011x | komentářů: 2