zde najdete pouze online hry zdarma

6 her, které to tak zcela netrefily a 6, které ano

Když přijde na vývoj a scénáře her, tak poměrně často v branži narazíme na ten problém, že se nějaká hra snaží v hráči vzbudit nějaký pocit nebo dojem, přesto se jí to i přes nejlepší úmysl autorů nedaří...

1. Survival horor by měl být strašidelný



Špatná implementace? Resident Evil!
Resident Evil byl asi tak strašidelný jako sumář daňového nedoplatku - věděli jste přesně, kdy a co se bude dít, nebo co můžete očekávat. Resident Evil tedy není survival horor, ale obyčejná doomovská střílečka v hororových kulisách. Je to prostě takové to, jak na vás někdo vybafne za rohem - a vy se leknete spíše samotného procesu, než vizáže dané osoby.


Dobrá implementace? Silent Hill!
Už první díl série Silent Hill byl tak děsivě mrazivý, že měnil po týdnu hraní osoby v psychopaty hodné pozornosti MUDr. Chocholouška. A přitom se zde až tak moc nedělo - trocha hudby, sem tam mlha, bzučení mouchy na krví nasáklé pokrývce... Dle názoru některých hráčů je to také tím, že v Silent Hillu jste museli vyvinout více snahy, když jste chtěli nějaké questy splnit a pochopit. Hádanky prostě nebyly servírovány jako na podnose, ale více v adventurním duchu.


2. Příběh slouží hratelnosti



Špatná implementace? Metal Gear Solid!
Tato herní série byla očekávána s poměrně velkým nadšením, ale pak byla spousta hráčů zklamána - hra měla sice svoji hloubku, ale hráč vůbec neměl šanci si ji užít díky celkové slimáckosti hry. A aby toho nebylo málo, autor Hideo Kojima se rozhodl ke každé osobnosti přidat svazek údajů, řečí a dalších textových věcí okolo zvící Vojny a Míru. Trvalo tedy hodiny pohnout se vůbec z místa. Další díly též trpěly několika neduhy, ale průměrným hráčům to zjevně stačilo...


Dobrá implementace? Half-life!
Hry s Gordonem Freemanem jsou dodnes tou nejpromakanější střílečkou v tom smyslu, že hráč je zde brán s respektem a inteligencí. Jakoby z něj přímo čišela touha po další rozvážné akci - kdykoliv se jej někdo zeptá, zda má provést ten či onen nebezpečný experiment, Gordon Freeman prostě mlčky souhlasí a jde na to...


3. Komba vyžadují skill



Špatná implementace? Killer Instinct!
Akční fimy tvrdí, že jeden muž může ztlouct na jednu hromadu celé lidstvo a karate-hry tvrdí, že ten hrdina jste vy. Ultimátním prvkem boje pak bývá v těchto hrách tzv. kombo, aneb zkušené použití nějaké sekvence dokonale načasovaných věcí vyústivších v nějakou obzvláště vypečenou akci (a že v tomto typu zábavy obvykle nejde o pěstování květin...). K naprosté ne-dokonalosti to dotáhla bohužel právě hra Killer Instinct, kde jediné stisknutí tlačítka vyústilo v zásah nepřítele cca 16x!


Dobrá implementace? Street Fighter III: 3rd Strike
SF je akční legenda jak se patří a je dobré vědět, že si to nevysloužila pěkným menu. Najdete zde ultra-super-mega-ničivá Ultra-comba, která jsou obtížná sama o sobě. Pár osob ve vesmíru s reflexy Vetřelce je ale může sérií protiakcí také zneutralizovat! To ale vyžaduje skutečného mistra nad mistry, jakých bude tak 100 na světě.


4. Linie dráhy (ne)platí!



Špatná implementace? Blur!
Jednou z nejlepších závodních her je, jako již tradičně, Mario a jeho zástup klonů, což jsou navzdory často infantilní grafice skutečně poctivé a zábavné simulátory. Pokud jde o hlídání trasy, tak v tom razí Mariovky střední proud - je vhodné je dodržovat, jinak vás jízda mimo brzdí. To hra Blur přišla s geinálním nápadem udělat z nich energetické stěny, kterých když se dotknete, tak vás zabrzdí a že to CPU dělá s vámi narážením prakticky nonstop... Je bohužel jedno, jak dobře zde řídíte, když jste pořád nosem v ohradě...


Dobrá implementace? Split/Second
Tato hra z vás udělala skutečného Michaela Schumachera - sice jste mohli sami zkušeně zlikvidovat celé letiště, ale stačil jeden maličkatý okamžik v poslední zatáčce a rázem jste dojeli na 8. pozici. Dokonalá znalost trasy zde dostává skutečný rozměr, jelikož jedině tak je tu šance uspět. To znamená také dlouhodobé opakování a trénování proti všem místním oponentům a tedy hru, která se nedá jen tak lehce už při první jízdě.


5. Světelná puška nadevše



Špatná implementace? Time Crisis!
Hra s podobným cílem a zpracováním jako automatovka Operation Wolf. Nic neděláte jiného, nežli střílíte jako o závod světelnou puškou. Hru ovšem naprosto znehodnotila špatná implementace časového omezení, která se tu proměnila v regulérní šikanu hráče. Pro představu, kdyby to podobně fungovalo ve filmu, tak je to jako by policisty Riggse a Murtaugha poslali řídit křižovatku, jelikož jim první 4 výstřely trvaly 3,7 vteřiny.


Dobrá implementace? Rambo!
Implementace podobných filmově laděných her dopadají většinou naprosto katastrofálně, Rambo ale zřejmě bude onou světlou výjimkou potvrzující pravidlo. Příběh je situován mezi díl II. a III. a jedná se o dokonalou adrenalinovou záležitost, kde se municí rozhodně nešetří - ba naopak!


Za zuřivou střelbu jste odměňovaní speciálním rage-režimem.


6. Hry jsou tu od toho, aby se hrály



Špatná implementace? Skoro všechny válečné FPS
Při hraní moderních 3D střílecích her je hráč obvykle rušen neustálými filmovými vložkami, které prokládají tento typ akcí. Člověk z nich ale nemá pocit ten, že by mu rozvíjely příběh, ale spíše zcela opačný, že mu režisér dovoluje zdálky se podívat na pár jeho geniálních technik, ale mezitím ať hráč, proboha, hlavně na nic nesahá!


Někdy jde celkové “filmovění” těchto her tak daleko, že AI jednotky nejsou schopny hráče vykolejit z jeho předpočítané cesty!


Dobrá implementace? Skyrim!
Ne-MMO série The Elder Scrolls vždycky rozuměla tomu, že virtuální svět je hračka a když ji právě chce hráč rozbít, tak prosím - je to jen jeho problém, že pak nebude fungovat... Když máte toto nutkání, nic vám nebrání v tom, chovat se jako idiot a jít proti proudu. Nikdo vás neplácá přes ruku, když zkoušíte to či ono a když pak něco zničíte, zabijete nebo pokazíte, je to přirozeně jen logický následek vašich předchozích neuvážených činů, za něž nyní nesete odpovědnost. Bethesda prostě ví, že hry jsou od toho, aby se hrály, nikoliv, aby člověka mentorovaly a otročily...

Článek | 23.02.2012 | Autor: Petr Hájek
přečteno 2077x | komentářů: 10

Komentáře

Pro psaní komentářů se nejprve přihlaste.


A_c_e lvl6 p0 27.02.2012 22:05:32
nahlásit | odpovědět
Vím že mě za to zabijete, ale přesto jsem toho názoru, že ačkoliv je ve Skyrimu opravdu velký volnost je to na úkor příběhu, který je velmi slabý...
Rotačák lvl46 p21 27.02.2012 23:05:32
nahlásit | odpovědět
Proč bychom tě zabíjeli? :) Já jsem to sice nehrál, ale tady se jen píše, že hra tě nijak neomezuje, což neznamená, že má kdo ví jak dobrý příběh.
A_c_e lvl6 p0 28.02.2012 22:57:05
nahlásit | odpovědět
Jsem zvyklý, že tím jak byl Skyrim propagován tak ho všichni milují, i když podle mě to bylo šlápnutí firmy do hovna... oblivion byl podle mě více vydařený, i když ne tak graficky "dokonalý".
gc3non lvl39 p11 23.02.2012 18:05:07
nahlásit | odpovědět
Resident Evil je obyčejná doomovská střílečka ??? lol takhle jsem se dlouho nezasmal !!

Op.Wolf byl na svou dobu hitem !!
Rotačák lvl46 p21 24.02.2012 09:06:39
nahlásit | odpovědět
To samozřejmě RE není, ale v porovnání se Silent Hillem...
otakar lvl35 p2 24.02.2012 10:09:38
nahlásit | odpovědět
Tak silent hill jsem zkoušel,po chvíli hraní se tam objevila chodící ruka tak jsem dostal záchvat smíchu a bylo po hraní:D
Rotačák lvl46 p21 24.02.2012 10:18:36
nahlásit | odpovědět
Nevím co jsi hrál za díl, já hrál jedničku na PSX a měl jsem hnědo v kalhotech.
otakar lvl35 p2 24.02.2012 10:24:53
nahlásit | odpovědět
To už je dávno,nevím co to bylo za díl,jediný horror co mě bavil byl Thing(věc).
gc3non lvl39 p11 24.02.2012 14:35:02
nahlásit | odpovědět
Samozhrejme ze RE oproti Silent Hillu byl o neco slabsi ,ale RE 1 byl podle me dost survive nez RE 3 a dalsi.
Trenak lvl37 p16 23.02.2012 14:54:48
nahlásit | odpovědět
5. Světelná puška nadevše
6. Hry jsou tu od toho, aby se hrály
Zabité!!
Nejnovější screenshot
Nejnovější screenshot
Ovládací panel
Přihlašovací jméno:
Heslo:
zapomněli jste heslo? zaregistrujte se zde
Nejnovější zpráva z chatu
Nejnovější článek z blogu uživatelů
Miničlánky
Nejnovější minirecenze
BattleKnight
0 z 10
Nejnovější komentáře
Rift
1 Dvoulistek: Tyjo ještě hraješ jo? To je super, je tam pořád velká komunita?
TERA
2 Trenak: Top.
Shaiya
1 gc3non: Toto je klasika.
Neverwinter
1 gc3non: Zlato!
Recenze: Vindictus
48 Trenak: Top.
Rift
1 gc3non: Seratos?
Rift
2 gc3non: Strom :-D asi.
Rift
2 otakar: Souhlasím,bohužel:(
Nejnovější videa

ACE Online: Support gear se vyhýbá smrti
Jednou z možností jak přežit je využívat okolní terén ve svůj prospěch. Suppo...

Might & Magic Heroes Online: Oficiální trailer
Není tam toho ukázáno ze hry zrovna hodně, ale vypadá to moc pěkně.

Armored Warfare: Ukázka soundtracku
3 Společnost Obsidian Entertainment zveřejnila krátkou ukázku soundtracku do sv...

Archlord 2: Vlog - Loot & Equipment
Tvůrci berou vše vážně a připravují pro hráče několik epizod vlogů. Tohle je ...

Top uživatelé
UživatelLevel
1. gc3non 39 (154 expů)
2. Trenak 37 (225 expů)
3. Dvoulistek 37 (214 expů)
4. davi.k 37 (181 expů)
5. fabia98 37 (0 expů)
6. Andy 36 (41 expů)
7. otakar 35 (195 expů)
8. Mirdous 33 (276 expů)
9. Khemenki 31 (181 expů)
10. SuG4Ru 31 (164 expů)
Nejvíce kliknutí
UživatelKliknutí
1. ||Cobra11|| 1449
2. herovis 1013
3. Trenak 830
4. Rotačák 347
5. avrilka19 316
6. zafan 287
7. EjKejTrenak 189
8. ExisteR 181
9. Andy 138
10. canki 115
Tip na článek
© ITEM 2011 - 2020 | Reklama | Podmínky | Kontakt