zde najdete pouze online hry zdarma

Dvě zásadní otázky MMO

Dnes si položíme duo důležitých otázek týkajících se MMO žánru: 1. Stane se Čína největší herní velmocí světa? A za 2. Je budoucnost MMO v cloud-gamingu?

1. Stane se Čína největší herní velmocí světa?


Letošní akce China Digital Entertainment Expo & Conference známější spíše jako ChinaJoy se nám i letos pěkně rozjela. Něco novinek zde k vidění bylo, ale po stránce informační většinou nic, co by si hráč už neodvodil sám. Je tu i druhá stránka věci a tou je fakt, že většina časopisů taktak vyjde s rozpočtem jaký má a rozhodně nemůže vyslat stádo redaktorů, aby pobíhali po ChinaJoy a fotili jako puštění ze řetězu.


Přitom Čína je nejdůležitější herní trh a stále se zvětšuje. Místní "Ministry of Industry and Information Technology" vydalo ohledně své země a her pár zajímavých statistik, které si teď pěkně sdělíme. Tak tedy, prvním interesantním číslem je, že hodnota online herního sektoru dělá 3,89 miliard USD. V tom jsou všechny online věci, takže MMO z toho vlastní prý asi 75 % - to je stále neuvěřitelných 2,9 miliard USD. I když budeme hádat velmi skromně, dá se očekávat, že letos by tato hranice mohla prolomit miliard 6. Abychom to dali do nějaké perspektivy, celé to je nejméně půlka z celosvětového podílu a velká část je samozřejmě z free-to-play.

Ministerstvo se nechalo také slyšet, že se objem online hráčů zdvojil jen v šesti měsících (počítáno od 2011 - ze 160 milionů tu je skok na 330 milionů). Tento objem jistě není dlouhodobě udržitelný ani pro takového giganta, jakým je Čína, stále je tu ale prostor pro další růst. I zde tedy Čína bude na špici pelotonu, zatímco svět okolo se teprve začne zahřívat.

Číně se solidně roste v první řadě díky faktu, že zde tvoří většina lidí z branže, jako třeba Tencent (Asura), Shanda (Age of Dawn, World Zero), NetEase (Dragon Sword), Perfect World (Legend of the Condor Heroes, Saint Seiya Online, Swordsman Online) nebo Snail Game (Age of Wulin).

Abychom to shrnuli, Čína se největší herní velmocí světa stát nemůže, protože jí už je...

2. Je budoucnost MMO v cloud-gamingu?


Hovory na téma cloud-gaming se nám výrazně prohloubily poté, co firma Sony oznámila, že získala Gaikai za údajných 340 milionů USD. I před tím se již ale zjevovaly první spekulace. Jak by tento typ technologie zapadl do herní branže? Zajímat by to mělo každého z onoho prostého důvodu, že sem kráčí branže zábavná i business sféra a to mílovými kroky.


Jestli je na něco libovolná cloudová technologie náročná, tak na připojení a datovou propustnost. Doba se nám však již zlepšila, takže často i v nějaké zastrčené vsi proháníte 5-10megovou linku jako nic. S cloud-gamingem už začaly nenápadně experimentovat některé firmy, jenž poskytují hru bez tzv. stáhnutí, jen ji hned pustíte a ona si stahuje sama, když a co potřebuje.

Časy internetu omezeného měsíčně pár GB již také naštěstí vzaly zasvé - i když taky ne všude, zdravíme naše pokrokové mobilní operátory... S takovou situací se člověk tedy nemusí bát, že mu stáhnutí podobné cloudové hry vyčerpá limit po pár dnech.

Datová náročnost moderních technologií není právě nízká ovšem - třeba takové hodinové HD video značí těsně pod 1 GB. Jen tedy máme trochu strach, aby se hry (z dnešních často vysloveně symbolických nároků) nepřesunuly do sekce extrémní náročnosti, kam by autoři mohli snadno sklouznout stejně snadno jako tvůrci prvních CD her: v ČR mělo 15 lidí CD mechaniku a již se objevila hra na 6 CD!
Článek | 02.08.2012 | Autor: Petr Hájek
přečteno 1579x | komentářů: 1

Komentáře

Pro psaní komentářů se nejprve přihlaste.


pest lvl7 p2 02.11.2012 17:01:23
nahlásit | odpovědět
Ne.
Nejnovější screenshot
Nejnovější screenshot
Ovládací panel
Přihlašovací jméno:
Heslo:
zapomněli jste heslo? zaregistrujte se zde
Nejnovější zpráva z chatu
Nejnovější článek z blogu uživatelů
Miničlánky
Nejnovější minirecenze
BattleKnight
0 z 10
Nejnovější komentáře
Rift
1 Dvoulistek: Tyjo ještě hraješ jo? To je super, je tam pořád velká komunita?
TERA
2 Trenak: Top.
Shaiya
1 gc3non: Toto je klasika.
Neverwinter
1 gc3non: Zlato!
Recenze: Vindictus
48 Trenak: Top.
Rift
1 gc3non: Seratos?
Rift
2 gc3non: Strom :-D asi.
Rift
2 otakar: Souhlasím,bohužel:(
Nejnovější videa

ACE Online: Support gear se vyhýbá smrti
Jednou z možností jak přežit je využívat okolní terén ve svůj prospěch. Suppo...

Might & Magic Heroes Online: Oficiální trailer
Není tam toho ukázáno ze hry zrovna hodně, ale vypadá to moc pěkně.

Armored Warfare: Ukázka soundtracku
3 Společnost Obsidian Entertainment zveřejnila krátkou ukázku soundtracku do sv...

Archlord 2: Vlog - Loot & Equipment
Tvůrci berou vše vážně a připravují pro hráče několik epizod vlogů. Tohle je ...

Top uživatelé
UživatelLevel
1. gc3non 39 (154 expů)
2. Trenak 37 (225 expů)
3. Dvoulistek 37 (214 expů)
4. davi.k 37 (181 expů)
5. fabia98 37 (0 expů)
6. Andy 36 (41 expů)
7. otakar 35 (195 expů)
8. Mirdous 33 (276 expů)
9. Khemenki 31 (181 expů)
10. SuG4Ru 31 (164 expů)
Nejvíce kliknutí
UživatelKliknutí
1. ||Cobra11|| 1449
2. herovis 1013
3. Trenak 830
4. Rotačák 347
5. avrilka19 316
6. zafan 287
7. EjKejTrenak 189
8. ExisteR 181
9. Andy 138
10. canki 115
Tip na článek
© ITEM 2011 - 2020 | Reklama | Podmínky | Kontakt