zde najdete pouze online hry zdarma

Elder Scrolls Online: Proč hra nepoužívá HeroEngine?

Developer Elder Scrolls Online, firma Zenimax Online Studios si licencovala MMO middleware HeroEngine, který třeba používá Star Wars: The Old Republic, brzy poté, co bylo studio v roce 2007 založeno. Jak to ovlivní hru? Pokud vás nějaké rozhovory o enginech absolutně netáhnou, pak by na vás pro změnu mohl zabrat nový pěkný screen z Black Marsh, co říkáte... ?
Davy MMO cyniků mají jasno - Elder Scrolls Online bude jen dalším klonem WoW s několika odlišnostmi natolik drobnými, že je najdete teprve lupou po 20 hodinách hry.


Aby se tedy věci vyjasnily, vyslechl magazín GameInformer Game Directora Matta Firora a poprosil jej, aby věci trochu blíže objasnil. Proč tedy firma vlastně má HeroEngine a proč byl vůbec licencován?

Otázka: Licencovali jste si HeroEngine před dlouhou dobou. Jakou roli sehrál ve vývoji Elder Scrolls Online?
Odpověď: Začali jsme se studiem ZeniMax Online tzv. na zelené louce - tedy žádní lidé, ani žádné technologie. Museli jsme si vše vytvořit sami. Napsat herní engine, speciálně MMO typu a odladit jej, je velmi náročná práce, protože jde o enginy mnohem složitější než najdete v běžné single hře. Rozhodli jsme se tedy licencovat HeroEngine, abychom měli něco takříkajíc do startu. Byl to pro nás před lety užitečný nástroj, na němž jsme si mohli vytvořit prototypy míst a koncepty herních designů, nemluvě o stránce umělecké, kdy bylo přirozeně přímo vidět v akci, jak bude hra vypadat.

Chceme, aby Elder Scrolls Online byla MMO první světové třídy s těmi nejpokročilejšími sociálními funkcemi, jaké dnes můžete v MMO najít. Takže zatímco jsme hru prototypovali na jednom enginu, souběžně jsme vyvíjeli i druhý server a klient, jenž byly navrhovány čistě jen pro Elder Scrolls Online.

HeroEngine byl tedy pro nás nejspíše něco jako tabule, na níž jsme si naplánovali a zkusili pár nápadů v praxi.

Otázka: Jaké z potřeb vašeho projektu se nejvíce podepsaly pod nutností použít jiný engine?
Odpověď: Jestliže pracujete na něčem natolik složitém, jako je naše hra, pak je s napsáním nového enginu samozřejmě debugging + vývoj nových funkcí a jejich implementace mnohem snazší.

Máme také v plánu nechat Elder Scrolls Online běžet na jakémkoliv PC nebo Macu (počítaje v to i notebooky), jenž uživatel pořídil do nějakých 5 let zpětně. Jak je zvykem, čím lepší grafická karta, tím lepší chod. I přesto jsme ale chtěli, aby si zkoumání Tamrielu mohli dopřát, byť v nižších grafických detailech, i další majitelé slabších přístrojů. S ohledem na řečené jsme potřebovali, aby náš engine byl dost ohebný a přitom nenáročný. K tomu všemu bylo ale třeba použít vlastních renderovacích rutin a jiné shadery.

Otázka: Fandové vyslovili pochybnost nad technologiemi limitujícími svět, jaký půjde vytvořit. Nechtějí "jen další MMO".
Odpověď: Obecně řečeno, herní engine nijak konkrétně nedefinuje, jaký typ obsahu, nebo dokonce jako typ hry, můžete vytvořit. Hlavním faktorem je stabilita, grafická dokonalost + neuškodí ani funkce jinak zkvalitňující práci a zlepšující dojem. Pak už kvalitu hry může ovlivnit jen kvalita programátorů a designérů, no a tyto skupinky jsou obě u ZeniMax Online jedny z nejlepších na světě. Oni to jsou, co udělá Elder Scrolls Online stabilní, hezkou a zábavnou, ne engine.

Otázka: Zvládne vaše technické zázemí vše, co pokládáte za důležité a co hráči neviděli v jiné hře?
Odpověď: O našich pokročilých možnostech, které dozajista oddělí Elder Scrolls Online od mas průměrnosti, jsme ještě na veřejnosti nemluvili, ale můžu vás ubezpečit, že zde budou - hlavně některé z vestavěných sociálních funkcí, jenž právě zabudováváme do našeho serveru.

Otázka: Jaké další výhody vám přinese vytvoření enginu touto cestou?
Odpověď: Když ovládáte technickou platformu, na níž později poběží produkt - tím, že ji sami píšete - musíte dělat tuny rozhodnutí. A to správných, aby nijak neovlivnily kvalitu hry a vše bylo správně implementováno. Vše podřízené tomuto prvku zajistí těsnější běh a tedy vyšší stabilitu.

Otázka: Jak to vše nakonec zajistí lepší kvalitu Elder Scrolls Online?
Odpověď: Není zde u nás ohledně technologií žádný kompromis - vše okolo herního enginu bylo napsáno jen a pouze pro tuto hru, tj. žádné externí importy, funkce či nástroje.
Článek | 28.05.2012 | Autor: Petr Hájek
přečteno 1773x | komentářů: 3

Komentáře

Pro psaní komentářů se nejprve přihlaste.


Rotačák lvl46 p21 28.05.2012 16:38:42
nahlásit | odpovědět
Čekal jsem nějaké zásadní nedostatky Hero Engine, ale nezdá se mi, že by jejich požadavky neustál...
AnubisCZ lvl13 p0 29.05.2012 11:59:53
nahlásit | odpovědět
Ja spis cekam co z toho vznikne az to hodi aspon do bety.
Hawkie111 lvl20 p0 04.06.2012 22:07:04
nahlásit | odpovědět
Tak ako ... Hero Engine nemá veľa tých nedostatkov. Niektorí dokonca hovoria že je lepší (a to aj vo free verzii) ako Unreal engine 3, Unity alebo dokonca ako Cry Engine 3 ... tak uvidíme ako to bude. A koniec-koncov, Elder scrolls zas nie je až tak náročný a "neohybný" na to, aby sa nedal spraviť aj engine ako je Hero Engine ;) ... si to aspoň myslím :D
Nejnovější screenshot
Nejnovější screenshot
Ovládací panel
Přihlašovací jméno:
Heslo:
zapomněli jste heslo? zaregistrujte se zde
Nejnovější zpráva z chatu
Nejnovější článek z blogu uživatelů
Miničlánky
Nejnovější minirecenze
BattleKnight
0 z 10
Nejnovější komentáře
Rift
1 Dvoulistek: Tyjo ještě hraješ jo? To je super, je tam pořád velká komunita?
TERA
2 Trenak: Top.
Shaiya
1 gc3non: Toto je klasika.
Neverwinter
1 gc3non: Zlato!
Recenze: Vindictus
48 Trenak: Top.
Rift
1 gc3non: Seratos?
Rift
2 gc3non: Strom :-D asi.
Rift
2 otakar: Souhlasím,bohužel:(
Nejnovější videa

ACE Online: Support gear se vyhýbá smrti
Jednou z možností jak přežit je využívat okolní terén ve svůj prospěch. Suppo...

Might & Magic Heroes Online: Oficiální trailer
Není tam toho ukázáno ze hry zrovna hodně, ale vypadá to moc pěkně.

Armored Warfare: Ukázka soundtracku
3 Společnost Obsidian Entertainment zveřejnila krátkou ukázku soundtracku do sv...

Archlord 2: Vlog - Loot & Equipment
Tvůrci berou vše vážně a připravují pro hráče několik epizod vlogů. Tohle je ...

Top uživatelé
UživatelLevel
1. gc3non 39 (154 expů)
2. Trenak 37 (225 expů)
3. Dvoulistek 37 (214 expů)
4. davi.k 37 (181 expů)
5. fabia98 37 (0 expů)
6. Andy 36 (41 expů)
7. otakar 35 (195 expů)
8. Mirdous 33 (276 expů)
9. Khemenki 31 (181 expů)
10. SuG4Ru 31 (164 expů)
Nejvíce kliknutí
UživatelKliknutí
1. ||Cobra11|| 1449
2. herovis 1013
3. Trenak 830
4. Rotačák 347
5. avrilka19 316
6. zafan 287
7. EjKejTrenak 189
8. ExisteR 181
9. Andy 138
10. canki 115
Tip na článek
© ITEM 2011 - 2020 | Reklama | Podmínky | Kontakt