Jsou tam někde venku - v každém fóru, v každých komentářích o hře a také se táhnou napříč celou blogosférou. Jejich počet jde do tisíců, ne-li desítek tisíc a všichni mají společné trio věcí. Předně, jsou nespokojeni se všemi dnešními MMO, za druhé, rádi o této nespokojenosti mluví a za třetí, silně doufají v zázrak v podobě nějaké nové MMO, jenž se pro ně stane tou nej-nej absolutní hrou.
Absolutní nebo také zázračné či dokonalé MMO, je jedno jak jej nazveme, je to vždy o tom samém. Stane se novým milníkem a majákem v našich životech, srovná všechna trápení, jež právě zažíváte a nechá vás padnout na kolena před svojí dokonalostí, kterou již nikdy nebudete chtít opustit.
Ať to dlouho neprotahujeme - žádná taková hra zde nikdy nebude. Pouze ve vaší mysli. A jedině tehdy, když se s tím dokážete smířit, můžete vést plný a šťastný herní život.
Teorie o tom, že nespokojení hráči jsou mnohem hlasitější a aktivnější zřejmě nebude daleko od pravdy, jelikož to tak chodí i v jiných oblastech lidské psychiky, takže proč ne vlastně také u her? Nespokojený hráč hledající dokonalé MMO může být natolik otravným prvkem, že pokud se někde vyskytuje v množství větším než malém, často se lidé tomuto fóru vyhýbají jako redaktoři e-itemu rannímu vstávání.
Pokud si říkáte, proč podobný týpek tak nenávidící všechny hry nezmizí z MMO branže natrvalo a nedá všem pokoj, pak je problém v tom, že on vlastně nemůže! Pořád se přesvědčuje, že se jednou objeví HRA, jenž bude krystalickou dokonalostí. Jejich doufání a pocity mohou pramenit z nostalgie (“To bude hra zábavná, jako za starých časů!”) nebo také z čiré ignorance (“Tato hra opraví vše, co je dnes v MMO špatně”).
Občas dojde k tomu, že nějaká hra tento typ lidí krátce zaujme, ale natrvalo se v jejich srdcích neusídlí, jelikož žádná hra nemůže uspokojit všechny (vydavatele zajímá průměrný hráč, nikoliv extrém) a také jde o to, že jim brzy začne být vše dost málo dobré na to, aby tomu věnovali pozornost (i u té nejlepší hry najdou milion důvodů, kde co zlepšit). Točí se tak ve spirále doufání a hledání a přitom úpně zapomínají o čem vlastně hraní je - o zábavě!
U všech her (a žánr MMO nevyjímaje) je nutno vidět věci realisticky a u chyb to neplatí o nic méně. Vymanit se z podobné duševní klece není snadné. A jen málokdo z lidí je dnes k sobě dostatečně sebekritický, nemluvě pokud jde o jeho slabé stránky. Celé to má ale podobnou logiku, jako vykašlat se na vaši přítelkyni, protože není zcela dokonalá. A hledat další, která dokonalá bude. Jenže pak se situace opakuje a dál to již známe...
Dalším problémem, proč celá věc nemůže a nebude fungovat, je to, že zázračné MMO pro vás nemusí být nutně zázračné MMO pro někoho jiného. Čím složitější něco je, tím těžší bývá zavděčit se všem. Zavděčit se tedy aspoň kapku milionům hráčů u obří MMO hry je něco mezi zázrakem a rekordem... Smiřte se proto s faktem, že nikdo nebude dělat MMO jen pro vás a vaše konkrétní požadavky. A vsaďte se, že právě na konceptu, který vám připadá dokonalý, najdou rejpalové podobní vám hned několik mušek na kráse...
Asi to nejrůzumnější, co se dá za takové situace dělat, tak snažit se u her, které se vám aspoň trochu líbí, ignorovat věci, které nemusíte, nebo takové hry prostě nehrát vůbec a držet se jen pár osvědčených kousků, jenž vám vyhovují nejvíce.
Podobný typ lidí také asi nepotěšíme zkonstatováním, že zázračné MMO zde nikdy nebudou z důvodu nesmírné náročnosti, co se inovace týče. Tempo inovace v nových MMO nás může štvát jak chce, nedá se nic dělat, velkými skoky to prostě nefunguje - nelze očekávat, že když někomu vysvětlíte malou násobilku, hned jako další s prstem v nose svede integrály. Tvůrci MMO mají situaci o to těžší, že jde o svět plný kompletně a dokonale se ovlivňujících prvků, kterých je zde objem doslova neuvěřitelný. U jednoduché hry změna nějakého faktoru přinese pouze nějakou nevyváženost, ale v MMO se věc nemusí vůbec zprvu projevit, nebo se sice projeví, ale až poté, co napáchá škodu na ekonomice, levelech atd. Autoři MMO jsou proto nuceni stále dokola vynalézat kolo a od něj upgradovat zlepšovat, kam to jen půjde.
Jsme rozhodně za jakékoliv herní inovace, milujeme je! Ale zase nechceme tlačit vývojáře příliš silně do neprozkoumaných oblastí (když vstoupíte na led, taky ho zkoušíte opatrně a po částech a neskočíte rovnou doprostřed), kde by to mohla odnést kvalita hry. A jelikož programátoři nejsou spolek Leonardů da Vinci, tak holt inovace postupují pomalu. Už dávno jsme se smířili s tím, že dnes už není originálního příběhu, ale pouze originální cesty, jak sdělit něco starého (ruku na srdce - dělali jste v nějaké MMORPG někdy něco jiného, nežli bojovali se zlem?).
Dalším zásadním důvodem, proč tu zázračné MMO nikdy nebude je ten důvod, že zde nikdy žádné nebylo. A to je dobře - když se totiž nad věcí zamyslíme, znamenalo by to, že by tento žánr zcela ustrnul ve vývoji. A to si jistě nikdo z nás nepřeje... Naopak se těšíme na další hry inspirované těmi předchozími a odvážně zkoumající nové prvky a rozměry MMO hraní...
Abychom to shrnuli, ne, zázračná hra neexistuje, ale... Ale když máte trochu dobré vůle a tolerance, i z těch zprvu nepříliš dokonalých se dá často dostat po čase překvapivě zajímavý a svěží zážitek - některé věci totiž lidé ocení až po delší době. Ono vydat dokonalou hru prostě není ani lidsky možné - vždyť to by znamenalo žádné patche a updaty, což si odporuje samo o sobě - jak může být dokonalé něco, co má opravný patch, ale na druhou stranu, když nejsou patche, není žádný rozvoj dále a hru něco brzy překoná. Namísto honby za prázdným snem je tedy lepší nápad hrát hry téměř-dokonalé a prostě to neřešit...
přečteno 1742x | komentářů: 3