Když většina dnešních hráčů začínala svoji hráčskou kariéru v MMO branži, jistě si ještě živě pamatují, že v MMO nebylo tehdy nic jako denní questy. Jak ale šel čas a MMO se stávala stále masovější záležitostí (a čas pro leveling v nich se v průměru stále snižoval), potřebovali autoři nějakou cestu, jak hráče udržet. A tak se zrodil Daily Quest aneb Denní Quest...
Tak tu ho máme - systém tak nudný a monotónní, že se člověku ani nechce věřit, že pořád existuje. V kostce řečeno je to pořád dokola o tom samém - hráč si kapku zafarmí a na oplátku se dočká odměny v podobě nějakého itemu či jeho části.
Když se nad věcí zamyslíte, je to celé velmi pohodlné řešení hlavně ze strany vývojářů (ti jsou jak známo natolik líní, že by za sebe nechali řídit i sviště, kdyby to šlo) - Denní Questy nepřidávají do hry absolutně nic po stránce obsahové, ale namísto toho vás drze nechají hrát věc, kterou již znáte a hrajete potisící. Je to jakási z nouze ctnost a jen trapné kulisy, na nichž si musíte odbýt nějaký veskrze nudný úkol, abyste z NPC vylákali odměnu.
Chudák hráč před svým vůbec prvním Denním Questem ještě netušil, co se stalo: "To je zvláštní, quest jsem už udělal, tak proč nezmizel?! Že by nějaký bug?" A protože podobně uvažuje řada hráčů, nemálo jich Denní Questy dělá prostě jednou, stejně jako ty příběhové. Při všech těch tisících questů si hráč těch pár Denních po čase chtě-nechtě dokonale zapamatuje, takže jejich opakování určitě není problém se vyhnout.
Dobrým příkladem Denních Questů, když už tu musí být, jsou třeba mise v SWTOR, kde jsou vesmírné mise krátké pětiminutovky a je za ně hromada expů. Pokud je odměna velmi motivující, překousne se i ten největší příběhový fanda...
Denní Questy jsou tedy jedním z důvodů, proč jsou dnešní MMORPG často tak tupé a repetitivní. Namísto dynamického a pohlcujícího obsahu vám autoři předhodí nudné Denní Questy a chtějí po vás, abyste je do skonání serveru (tj. dokud vás výpadek nerozdělí) opakovali.
Situace s Denními Questy je kapku složitější nicméně, jelikož máme hned 2 druhy:
První jsou jako 541. návštěva v místní Zoo - vše tu znáte, nic vás tu nepřekvapí a jediné, co zde můžete udělat kreativně, tak jít trochu jinou cestou. V těchto questech není žádné překvapení ani zábava.
U druhého typu je to trochu lepší, ba výrazně lepší. Řekněme, že si dáte Denní Quest v podobě dobytí nějaké věže. I když bude ta sama, nikdy nevíte, jaký hráč nebo monstrum ji bude bránit tentokrát a jak zde budou rozloženy síly. I průběh konfliktu bude jiný.
Dokonce i to sbírání surovin je snad zábavnější, nežli Denní Quest prvního typu - člověk zažije aspoň trochu vzrušení a zvědavosti nad tím, na koho narazí a zda vše donese zdárně zpátky. I když to promyslíte do detailu, stále zde jsou vnější okolnosti, jenž tyto plány klidně zhatí.
Totéž naštěstí platí i pro hry typu League of Legends a FPS jako Call of Duty. Ano, mapy jsou stále stejné, ale události okolo a obsah je vždy jiný. Je to právě onen lidský prvek, který Denním Questům chybí. A ty jsou pak degradovány na pouhou sérii nudných pohybů a doslova uráží inteligentního hráče chtivého košatého příběhu nebo aspoň zábavy druhého typu.
přečteno 1034x | komentářů: 2