Je to sotva pár dní, co jsme psali o vrcholně idiotském nápadu týkajícím se reklam ve hrách a již tu máme další skvělou novinku z herní branže...
Konkrétně jde o onu vynořivší se fámu, která sděluje, že by konzole další generace (PS4 a Xbox720) měly obsahovat technologii, která bude blokovat již použité hry. Vše dává z pohledu prodejců docela i jakýsi zvrácený smysl - provozovatel konzole nemá z dalších prodejů her ani pětník, což ho přirozeně štve...
Zpráva pochází z magazínu Kotaku, který se dušuje, že PlayStation 4 (teď prý mimochodem překřtěný na Orbis) má obsahovat technologii, jenž na konzoli znemožní používat jiný software, nežli ten koupený z první ruky přímo od prodejce. Jinými slovy, žádné bazarovky.
Právě řečené se jaksi podezřele shoduje s technologií, kterou má u konzole další generace používat dle stejných fám i Microsoft. Náhoda? Jestli to je, nebo není pravda, zatím nevíme na 100 %, ale již nyní se k věci mohla vyjádřit řada herních analyzérů a ekonomů.
Wedbush Securities analyzér Michael Pachter věc komentoval takto: "Není to v zájmu Sony ani Microsoftu. Spíše by z toho benefitovaly firmy jako Activision a EA. Též by to silně poškodilo GameStop. Pokud by to skutečně obě firmy udělaly, mohlo by obratem dojít k situaci, kdy by řada e-shopů odmítla podpořit podobnou konzoli nebo její jednorázové hry. Kdyby technologii jeden zavedl a druhý ne, můžete si vsadit, že právě ten bez bude mít více zákazníků."
Na podobnou úvahu ale člověk nemusí studovat 5 let ekonomickou analýzu. Stačí trocha zdravého rozumu. Sekundární obchody s použitými hrami jsou v některých místech opravdu velké a zatrhnutí řečené aktivity by naštvalo pěkný počet hráčů.
Pachter mimo jiné vyslovil názor, že ani jeden z nynějších tvůrců konzolí (Sony, Microsoft, Nintendo) není natolik stupidní, aby to zavedl sám, ani natolik ďábelský, aby to zavedli kartelově najednou.
Tento ekonom ale není ve svých názorech unikátem - David Cole z DFC Intelligence s ním v podstatě souhlasí a podobný pokus ze strany Sony a Microsoftu by označil za silně nerozvážný. Dle něj by se to totiž ukázalo v tom, jak by se majitelé předchozí verze konzole snažili danou prodat, aby měli na novou. Hardcore hráč je velmi náročná osoba a jelikož má možnost výběru, jistě si nenechá nit nutit proti srsti.
To takový IDC Research Manager, Lewis Ward, zase ochotně přiznal, že vydavatelé by nesmírně rádi svět zbavili prodejů použitých her, ale v té vteřině, kdy by k tomu došlo, komunita by se proměnila v rebely.
Lewis Ward rovněž naznačil, že by Sony a další měli spíše zvážit nějaké motivační odprodeje starých konzolí i her spolu s motivační cenou za novou. To je aspoň vysloveně neškodná aktivita.
I kdyby vše řečené bylo realizováno v podobě pro hráče maximálně otravné, pořád se vlastně nic neděje. Jestli nás roky sledování konzolového trhu něco naučily, tak to, že neexistuje ochrana, která by se nedala překonat... Investovat do ní tedy ve finále stejně k ničemu není a pouze naštve vážného zájemce...
Shrnuto a podtrženo, nápad blokování obsahu v podobě již použitých her je natolik pitomý, že si nezasluhuje větší pozornosti. K jeho implementaci by se odvážil jedině blázen, který kašle na zákazníka. Pokud by to nedejbože někdo někdy přece jen udělal, pak by uživateli nezbylo, nežli ignorovat jak hry, tak i platformu...
přečteno 2777x | komentářů: 9