Hry stojí proti stejné překážce, jako každé jiné kreativní médium. Abyste něco dostali na trh, musíte nejdřív věc protlačit při vývoji skrze mnoho firemních oddělení, která v podstatě hry nenávidí a zajímají je jen prachy. Můžete být kreativní jak chcete, ovšem jak se toho chopí management a akcionáři, jste takříkajíc v loterii, v níž se nejen dá nezvítězit, ale také prohrát. Proto tu máme každý rok pokračování toho samého a nikdo není zbytečně kreativní.
Otázka dnes však bude jiná - jaké skvělé, geniální a zatím ještě prošvihlé nápady tu dnes máme?
1. Promyšlená hra na superhrdiny
Klíčem zde není poskytnout hráči s časem stále silnější updaty k jeho dovednostem, ale místo toho mu vše nabídnout hned v úvodu, s jedním kritickým detailem - efektivita něčeho bude cele záviset na tom, jak co použijete!
Vezměme si příklad méně chytrého hráče: ten se přímo vrhne na padouchy a bude je boxovat, kopat, kung-fit atd. atd., zato hráč chytrý na to půjde zcela jinak - bude na padouchy nechávat padat vraky aut z mostů, šikovným podkopáním strategického elektrického sloupu jim způsobí elektrošok atd.
Být jako nejmocnější tvor vesmíru to není jednoduché. Bude tu řada dilemat, jelikož jako supermocný se nudíte, ale budete si muset vybrat, jestli nastavíte svůj super-hrudník v bankovní loupeži nebo se místo toho stanete neporazitelným špatňákem.
2. Vy jako monstrum
Bylo by zajímavé hrát hru, kde by nebyly žádné mise, tažení ani příběh, jen survival, v jehož rámci byste se snažili utajit svoji identitu.
Přitom všem by tu bylo nutno normálně udržovat běžné potřeby - jídlo, spánek atd. A jelikož nejste nesmrtelný, snadno by vás přemohlo pár nepřátel zároveň. Taková Thiefovina naruby.
Samozřejmě by mělo jít o otevřené prostředí, žádné mapy. Kromě města by to určitě chtělo i něco venkovského. Ale ne tak moc zaplněného, jako GTA, jelikož postavičky by měly lepší AI a agendu. Prostě, tak akorát zabydlené, aby to bylo zábavné a poskytovalo výzvu. Rovněž by postavy stupidně nezapomínaly to, co jste jim už provedl, podezřelé chování si pak uvědomí hned.
3. Command and Devour
Šlo by o dinosauří RTS - Velociraptor by byla lehká pěchota, Triceratops jízda, T. Rexes zase těžký tank, ... Pro vodní bitvy zase Plesiosaurs, Ichthyosaurs, Kronosaurs a Megalodons, no a letecký den zase jistí pterosauři.
Zatím není jisté, jak se s tímto nápadem elegantně vypořádat, ale zábavných forem okolo tohoto tématu je jistě mnoho - viz série Jurský Park. Abychom to shrnuli, hra, v níž by si to pod hráčovým velením rozdávala jedna frakce proti druhé. Možná by to šlo vzít i mezievolučně, kdy by tato sebranka vyrazila na naše tanky a pěchotu.
4. Groundhog Day: The Game
Vzbudíte se v herním světě a máte den na to, abyste zažili v herním světě, co půjde. Ne příliš velký otevřený svět + pokročilá nezávislá AI uvnitř. Když se vzbudíte, pokaždé je stejný start dne.
A jako ve filmu bylo by na hráči, čím by se zabavil - mohl by drobně pomáhat lidem okolo, učit se hudbě, pokusit se unést místního maskota sviště, no zkrátka, je to na vás...
5. Dark Fighting
Téma by se točilo okolo boje se stínovými protivníky a nejlepší by na tom jistě bylo to, že jen a pouze vy byste je viděli, ostatní NPC nikoliv. Během celé hry byste se tak naučili jak správně bojovat, jak je rozeznávat, jejich zvyky, jak zvýšit šance na přežití, ...
Možná by NPC mohly pochybovat o hráčově zdravém rozumu zprvu, ale zranění stíny by byla víc než realistická... Oživlé stíny je koncept zcela nový a strašidelný - se soumrakem nemáte bezpečného místa opravdu nikde...
6. Každý hlavním hrdinou
Další zajímavé téma by mohlo být toto - hra umístěná do normálního města, opět něco jako GTA. Ale namísto toho, aby po vás po konání špatných činů vyrazila Policie, někteří lidé by to mohli brát jako normální normu a chovat se podobně za týden-dva. Vy ovšem budete udávat směr - když se třeba nějaký hráč rozhodne, že jeho hrdina bude ve hře masový vrah a najede autem do supermarketu, místní svět by měl propadnout hrůze a postavičky se patřičně chovat - míň chodit ven, ozbrojit se, odstěhovat se, ... Nebo by město mohlo upadnout do agresivní anarchie.
V půli hry by možná přišel čas na zvrat - ocitnete se v botách jediného poldy, co ještě dělá svůj job a začnete honit své bývalé já!
7. Explosions: The Game
Jednou z mnoha věcí, které hráči na hrách milují jsou exploze a dobrá fyzika. Možná by tedy neuškodilo obě věci smíchat do jediné hry. Taková explozivní MMO zní zajímavě...
A arzenál celého světa i jeho vybavení by tomu byl jen přizpůsoben. Mohli byste používat spousty zbraní s důrazem na ty explozivní, nastavovat explozivní zařízení atd. Herní svět by tedy byl spíše cílen okolo svižné akce a zábavy, nikoliv na dlouhodobé budování.
přečteno 3706x | komentářů: 3