Zatímco před nějakým časem patřilo v RPG žánru obecně k největším klišé quest typu „zabij 10 krys“, dnes se rozšířily jako mor questy typu „zabij 10 pavouků“. Zkrátka před nimi není úniku...
I když tě osobně neznám, milý hráči, vím jedno dokonale jistě – již jsi při svých cestách a necestách virtuálními světy jistě narazil na desítky questů, které se nějak týkají pavouků. Znáte to, ty jejich chlupaté nohy, míhající se kusadla, korálkové oči a moc kohokoliv vystrašit k smrti. Jsou tu už desetiletí a nezdá se, že by se výhledově snad stěhovali jinam.
Jestliže jen tak z hlavy napíšete 10 oblíbených her, velmi bychom se divili, kdybyste v nich nenašli nějakou variaci na tohoto šustivě pobíhajícího obřího tvora. Je jedno, zda v úvodu nebo až v pokročilé verzi hry, všude je to zkrátka plné pavoukoidů všeho druhu, kteří jsou hodni pár expů poté, co jim na pozdrav kývnete svým mečem.
Pavouci jsou vůbec mršky, jedovaté, plivou jed a v některých hrách dokonce umí i plavat. Třeba v takovém
Lord of the Rings Online před nimi do vody určitě neutečete. V Guild Wars nám zase padají ze stromů a děsí všechny chudáky s fobií.
Též se relativně hojně vyskytují questy věnující se pavoučí genocidě. Nakonec, co by jeden v Pavoučím lese nebo Pavoučích horách chtěl, že ano... Pavouci jsou dokonce i v natolik ne-hardcore hře, jakou je
Hello Kitty. Zde jsou mimochodem neonově zbarvení.
Rozhodně je třeba s povděkem vzdát hold těm vývojářům, kteří vás prostě nenechají mordovat všechny pavouk v dohledu a zaobalí to do nějakého questu – už si ani nevzpomínáme, ve které hře jste měli zachránit nějakou postavu z područí pavoučího boha. Pokud tedy není z pavouků pouhý „cannon fodder“, tak se jejich přítomnost dá přinejmenším tolerovat. Někde tvůrci prostě nahodí pár pavouků jako vycpávku a je vymalováno, jiní vás potěší mystikou a tajemnem okolo.
Je též zajímavé, jak univerzální figurou pavouci jsou. Člověk snad v životě nevytvořil univerzálnější mob – najdete je ve fantasy, sci-fi i nejmodernějších 3D sci-fi střílečkách. Tomu říkáme kariéra! Ale je to jistě logické – pavouci jsou příjemně strašidelní a odporní většině lidí ve své miniaturní formě, takže co asi s podobným člověkem udělá, když má kolem sebe na 20 pavouků obřích. Jen škoda, že tvůrci často spoléhají na strašidelnost grafickou, namísto té příběhové... Bezpochyby to probíhá ve většině studií nějak takto:
Vývojář 1: „Potřebujeme do naší nové hry Runes of Tragic nějaké solidní moby.“
Vývojář 2: „Ještěrky? Kuřata? Hm, to je málo epické... Co třeba žirafa? Jsou vysoké a to lidi vyděsí!“
Vývojář 1: „Celý den žvýkají listy, takže těžko, leda nějakého vegetariána, ale vím o něčem lepším! Pavouk rozměrů autobusu! A můžeme ho třeba... Pokrýt hořícími plameny?“
Vývojář 2 : „Skvělé, dokonalé a geniální!“
přečteno 2892x | komentářů: 5