Diablo III se sice stane nejprodávanější hrou lidské historie, to ale neznamená, že řadě ryzích hráčů po něm nezůstane v puse lehká pachuť...
1. Server capacity, Error 37
Člověku se ani nechce věřit, že zrovna Blizzard, firma s desítkou let hostování WoW není schopna předpovědět, kolik hráčů bude mít hned první den o nalogování zájem. Minimálně počty prodaných kopií (fyzicky i digitálně) první dny mohly tento údaj upřesnit leč nestalo se tak. Nejsme analyzační experti, ale jestli si je někdo může dovolit je to právě Blizzard. Takže vnucuje se otázka, jak se může Error 37 vůbec objevit opakovaně na displeji hráče po několik dní?
Nejde jen o Evropu a Ameriku. Zcela stejná věc se stala také se servery na Taiwanu a v Korei- Jakmile se začali hromadit hráči, další se již nemohli lognout a jediná rada Blizzardu byla, ať se lidé přesunou na jiné servery, takže k zahlcení všech došlo v rekordní době. Vtipné je v této souvislosti zejména to, že postavu nejde mezi servery přesunout!
Není to skvělé pořídit si po půlročním čekání hru, na kterou se TAK těšíte a pak si s ní můžete ve špičce tak akorát založit dveře proti průvanu... Hromada lidí zaplatila tučný peníz za hru, od které očekávali třeba jen offline-single s přáteli srze místní LAN, takže proč musí také absolvovat tento zážitek?
Brzy poté došlo k tomu, že taiwanští hráči zjistili, že když si změní vlastní IP na korejskou, mohou se nalogovat na jihokorejský server. Blizzard se věci samozřejmě dohmátnul a promptně podobný typ adres bloknul. K podobné trapné situaci nikdy nemělo dojít. Aby se věc neudála, stačilo k tomu relativně málo - správně odhadnout prodeje nebo mít v zásobě dost serverů a neskrblit pár set dolarů...
Jsme velmi zvědavi, jestli si Blizzard povede také v rekordní statistice prodejů procento těch, které stihl naštvat...
2. Itemy a equipment
Jestli lidé něco čekali od Diabla III tak to, že na tom bude lépe, než Diablo II. Něco jako ryzí pokračování a přitom stále ne absolutní remake. Remake lze také akceptovat, ale pouze tehdy, pokud jsou změny aspoň trochu přesvědčivé.
Nejprve k setovým itemům: když jste hráli Diablo II, mohli jste si s přáteli dát ten čas a sesbírat všechny sety, které ve hře jsou. Četnost jejich dropu byla tehdy taková, že člověk všechny měl ještě před tím, nežli dosáhl level 99. A bylo jistě zábavné je všechny lovit. Setové itemy v Diablu III jsou ale natolik vzácné, že do levelu 60. uvidíte jen nějaké 2-3 sety. To značí, že jsou buď tížeji dosažitelné nebo prostě jich tu není tolik, kolik by mělo.
Mnoho bossů na konci aktů typu Azmodan a Diablo poprvé žluté itemy prakticky nedropují. Boss farming kvůli podobným itemům tedy vzal za své. Blizzard sdělil, že to je tak schválně kvůli tomu, aby bylo zabráněné právě boss farmingu. Takže na levelu 60., když hráč zabije elite monstra a skupinové moby (jež jsou často silnější než finálová monstra), získají 1 buff, zlepšení magic/rare drop rate. Ten jde 5x stackovat, takže je nejlepší jich pár nalovit před cestou za bossem.
Zní to celé jako novinka, ale vlastní herní implementace velmi pokulhává. A spoustě hráčů nebude dávat smysl. Blizzard sdělil, že zde bude více buildů mezi nimiž hráči budou moci přepínat podle situace. Buff se ale zruší, když přepnete skilly. Někteří hráči mají set skillů pro moby a další pro bossy, takže žádné spousty, ale v praxi max. dva.
Blizzard se rozhodl použít tento systém z důvodu zajištění , aby si hráči tzv. užili celou hru bez toho, aniž by cestovali rovnou za bossem. Ale i to má háčky. Jestliže narazíte na elite moby, které musíte zabít, bod pro vás. Když ale narazíte na ty, jenž je nemožné zasólovat (arcane, invulnerability minions, ...), než najdete někoho, kdo vám s nimi pomůže, zjistíte, že buffy trvají jen 30 minut (resetováno po každém elite mob killu) a že i odlogování všechny buffy ruší.
Zajímavé je, že Blizzard o Diablu III tvrdí, že je to online hra a nic jiného, žádná MMO nebo MMMO.
3. Hra nebyla otestována a design často založen na předpokladech
Blizzard community manager postnul ve fóru jednu velmi zajímavou věc. Blizzard vydal hru s obtížnosti Inferno schválně těžší, nežli sami autoři byly schopni odehrát! Prostě si jen řekli, že to jistě nějaký zkušený hráč zvládne - jinými slovy, ani autoři se neprokousali Infernem, to jim ale nevadilo v tom, nechat obtížnost těžší, nežli mohl kdo kdy zdolat a s doufáním, že to nějaký šílenec jistě náhodou překoná...
Je jasné, že Blizzard chtěl, aby obtížnost byla těžká, ale aspoň pro to mohl něco udělat a dropovat trochu rozumné itemy. Někteří lidé prošli Hell s Azmodanem, i Diablem několik nocí po sobě + s drop rate buffem naplno a přesto našli jen málo itemů trochu lepších, než co měli právě na sobě, nicméně NIKDY nic, co by překonalo "1 hit a KO v aktu II." u Inferno. Staty farmených itemů se jeví být natolik náhodné, že to bude chtít doslova roky hraní posbírat si trochu slušnou sestavu...
Věc se má totiž tak, že hráči chtějí, aby hra byla výzvou, ale nikoliv deliricky obtížná a bez reálného základu. Jestliže je něco takřka nemožné, nelze to vydávat za zábavu a tím méně to hráčům podstrčit jako prodloužení herní doby.
přečteno 2278x | komentářů: 10