Jedna z editorek (B. Olivia) magazínu MMOHuts měl příležitost prohodit pár slov s projektovou manažerkou Terry Torlao, která má na bedrech chystanou sci-fi hru Bounty Hounds Online. Odhaleno při tom bylo mnoho zajímavého.
BO: Takže, povězte mi něco o sobě a co ve studiu děláte?
TT: Hmmm, dalo by se říci, že jsem člověk, který vyrostl na MMO hrách a je jejich vášnivým fanouškem až dodnes. Pokud bych měla mluvit v termínech konkrétních denních operací, tak já jsem ta osoba, jež musí zajistit, že vše poběží jako hodinky. Jestliže něco potřebuje opravit nebo je tu idea k doplnění, jde vše právě přese mě a já pak dohlédnu na to, že se to opraví nebo přidá či se nějaké info předá patřičné osobě.
BO: To zní jako důležitý job! Jak tomu říkáte oficiálně?
TT: Na vizitce je Project Manager, takže držme se toho.
BO: To zní dobře. Vy jste tedy vyrostla s online hrami. Nějací favorité?
TT: Obvykle jsem se vyhýbala čemukoliv mainstreamovému, jelikož jako dítě bez peněz si musíte moc dobře vybírat, co hrát. Řekla bych, že jsem zkusila drtivou většinu free-to-play her. Největší milník v mé herní historii je ale určitě Ace Online, které hostujeme. Hrála jsem ho už před licencováním. Strávila jsem rovněž mnoho času ve hrách jako Lineage, Flyff, Ragnarok Online a dalších.
BO: Ano klasická sestava. A když už tak mluvíme o online hrách, slyšela jsem, že se na internetových herních magazínech dost mluví o vaší další hře – Bounty Hounds Online. Řada z lidí má za to, že to bude pro free-to-play MMO skutečná nová meta. Můžete nám prozradit, na co se těšit?
TT: Jde o free-to-play titul, který posouvá hranice v mnoha oblastech. Jednak je to grafika a samozřejmě také i hlavní žánr sci-fi, který je dnes velmi utlačován fantasy. Bude to zkrátka výrazná změna ve free-to-play spektru her.
BO: Můžete nám prozradit něco o herních procesech? Cokoliv vám připadá zajímavé a zábavné?
TT: Hra je mostem mezi akčním MMORPG a point-and-click hrami. Co do funkce a zjevu jde o point-and-click záležitost, ovšem pohyb je akčnější záležitost. Při bojích se jde volně pohybovat. Dalším unikátním kouskem je, že postavy mohou nést zbraně pro boj na blízku i na dálku a pro tento účel je tu automatická funkce zbraně přepínající v té či oné vzdálenosti. Takže třeba můžete běhat kolem monster, sekat je něčím a poté při mizení použít ke krytí střelných zbraní. Celé je to naprosto hladký a bezešvý proces.
BO: To zní velmi dynamicky, je ve hře také PvP aspekt?
TT: Hra je silně orientovaná směrem ku PvP a to zejména na vyšších levelech. Jsou zde dokonce i questy, v jejichž rámci musíte úspěšně odlovit jiné hráče. Postupem času hodláme PvP hlouběji propracovat do více dramatické podoby.
BO: Zajímavé! Takže bude tu otevřený PvP nebo to bude vždy závislé na serveru?
TT: Je to otevřený PvP od vyšších úrovní. To vše se ale dočká zřejmě úprav na základě prvních odezev v našich dalších testech a beta-testech.
BO: A co PvE obsah?
TT: Je tu řada questů dostupných hráčům, stejně jako instancí, kam si mohou zajít hráči společně na mocné bossy. Dá se říci, že je tu již i velmi solidní základ pro příznivce PvE a ten se bude brzy dále rozšiřovat. Hra je pořád ve vývoji, takže je tento stav jistě pochopitelný. Budou zde mimochodem i speciální questy týkající se lovu odměn – ohlásí se určitý cíl a hráč má na jeho nalezení a zabití pouze nějaký čas.
BO: To zní, jako že se děje při vývoji hodně věcí najednou. Takže, když se na chvíli přesuneme ke sci-fi elementu, je v Bounty Hounds Online nějaký prvek, na který jste ale opravdu pyšná?
TT: Předně, jde o následníka světa známého ze hry PSP Bounty Hounds, takže kdo hrál obě hry, jistě najde zajímavé asociace. Připadá mi, že většina sci-fi her na MMO trhu dnes klade důraz jen na technologie, vybavení, lodě, itemy atd. Bounty Hounds Online je naopak v tomto trochu podobné běžným MMORPG s tím, že klade mimořádný důraz i na vašeho avatara.
BO: Takže je to spíše sci-fi točící se okolo postavy (Star Wars), nežli hardcore sci-fi typu EVE Online?
TT: Řekla bych, že to je velmi dobré přirovnání.
BO: Většina MMO hráčů miluje pety. Budou také zde?
TT: Pet systém aneb CTU, jak je nazýván ve hře, staví na robotických plechových mazlíčcích asistujících hráči ve hře. Jejich upgradem nejste nuceni zanevřít na své jiné pety, takže by se dalo říci, že po čase si k vašim robo-petům vyvinete zvláštní vztahy. Jinými slovy, peti zde budou druhou částí vašeho avatara.
BO: To zní opravdu nesmírně zajímavě. Bude je možné nějakými způsoby upgradovat a měnit?
TT: Vizáž se jim mění automaticky tak, jak si je upgradujete. A to, jaké budou mít staty, jednoznačně určíte svojí volbou itemů k upgradu. Jak a kam peti porostou tedy bude kompletně na hráči.
BO: Super! A nějaké další zajímavé unikátnosti, jež byste ráda zmínila?
TT: Bude tu také crafting využívající itemů a dropů z mobů (a nejen těch) ve hře. Je tu i možnost itemy upgradovat jež nespoléhá na náhodný generátor čísel, jak to bývá pravidlem všude jinde.
BO: Jak jsem jen mohla zapomenout na crafting! Můžete trochu rozvést ten systém upgradů? Když nevyužívá šancí, jak tedy funguje?
TT: Itemy vyžadují k zesílení pouze snahu a trpělivost. Tak, jak zabíjíte monstra a sbíráte komponenty potřebné k upgradu, se postupně zvyšuje hodnota itemů. Až dosáhnou určitého počtu, kvalita itemů se zvýší. Dalo by se říci, že zde itemy levelujete.
BO: Tak to zní dobře. Je tu tedy možné používat stejnou zbraň nebo armor a nesčetněkrát je přitom upgradovat?
TT: Je tu přirozeně limit. Vybavení nižších levelů ani nemusí mít schopnost upgrady přijmout. Vyšší levely ale zajistí větší diverzifikaci. Je tu též spousta silných itemů, jež mají omezenější limit. Na druhou stranu tu najdete i itemy slabší, ale schopné mnohem větších upgradů.
BO: To je dobré vědět. Jak na tom vlastně budou avataři s upravitelností vzhledu?
TT: Při tvorbě avatara budete mít dostupné obvyklé volby: tu si změnit obličej, tam zase barvu vlasů atd. Pokud jde o změny většího rázu, tak pro ty zde budou tzv. Costumes a Blueprints. Blueprints jsou permanentní modifikátory vizáže. Costumes na druhé straně ovlivní vlastnosti avatara a nikoliv jeho vizáž. Jde tedy změnit pouze a jen vizáž.
BO: Tak to se mi líbí. A co rasy ve hře? Dá se hrát i za něco jiného než jen lidi?
TT: Ve hře můžete být pouze lidmi. Narazíte zde ale i na tuny jiných ras při svých cestách: třeba rasu Tapirů nebo Wildsanderů jen tak namátkou.
BO: Mohou zde být i proti sobě stojící frakce?
TT: Hráč si může vybrat frakci při startu hry. A jelikož se ve frakcích odehrává většina PvP, bude tu určitě i FvF anžto PvP. Pokud jde o konkrétní počet osob účastnících se najednou bitek, tak to ještě upřesníme v rámci CBT.
BO: Blíží se nám konec rozhovoru, jelikož vás nechci okrádat o příliš mnoho času, již jen jedna poslední otázka: nějaké poslední myšlenky, které chcete sdělit lidem zajímajícím se o Bounty Hounds Online?
TT: Hra se aktuálně pořád vyvíjí a na horizontu je ještě spousta změn. Jakmile ale bude mít po beta-testu, připravte se na pořádně divokou jízdu!
přečteno 2038x | komentářů: 1