Chris Lena je Senior Producer hry End of Nations a jako takový si zasloužil být pořádně vyzpovídán, co můžeme od hry čekat za detaily a zajímavé věci...
Ještě než začneme, tak musíme uvést, že součástí rozhovoru je i tento exkluzivní screenshot zvaný „Plážový útok“. Vypadá to, že zde bojuje Liberation Front a Shadow Revolution má na ni přesilu...
Otázka: Proč jste se rozhodli ve hře použít právě 2 frakce? Je to z důvodu příběhu? Nebo jsou za tím snad nějaké věci týkající se hratelnosti?
Odpověď: Chtěli jsme si být na 100 % jistí tím, že hráčské frakce vypadají, hrají se a i dojem z nich je pokaždé rozdílný. Zůstali jsme u dvou, protože jsme se chtěli sousředit na to, aby to bylo skutečně udělané správně.
Otázka: Můžete trochu více popsat místní systém class? Jak ovlivní hráčova classa jeho samotného ve hře?
Odpověď: Základním kamenem dopadů na hru je již samotný výběr frakce. Každá z nich má rozdílný nativní, tedy jaksi vrozený styl hry, který jí sedí nejvíce a s nímž je nejefektivnější. Volba frakce tedy již základním stylem ovlivní to, jaké jednotky budete mít, jaké struktury a ability. Ve hře nejsou sdílené jednotky, každá frakce má své unikátní, proto je nutno volit skutečně obezřetně. Rádi bychom ale zdůraznili, že i v rámci jisté classy je stále prostor pro specializaci!
Otázka: Budou zde nějaké suroviny tak, jak to známe z jiných RTS her? Třeba minerály, peníze, energie, … ?
Odpověď: Každá mapa bude mít tzv. Kontrolní body, jejichž držení přinese vaší frakci tzv. Tactical Resources. Tyto jde následně používat k řadě důležitých věcí v rámci dané mapy. Tak třeba s nimi můžete znovu vyrobit zničené jednotky, umisťovat budovy nebo používat své komandantské skilly.
Otázka: Je pravdou, že zde nebude stavba báze, jak bývá zvykem jinde? Budou tedy hráči schopni stavět bunkry, věže a jiné stavby v rámci ochrany určitých území mapy?
Odpověď: Máme taktické budovy, které hráč může umístit z důvodů, jaké jste právě řekli. Když tedy budete třeba chtít udržet důležitý bod, zkrátka zde smíte nasázet pár defenzivních struktur. Je to velmi zábavné naplánovat třeba manévr, v jehož rámci letadla začnou pronásledovat vaše tanky a jsou smeteny věžemi, které jste rafinovaně ukryli podél.
Otázka: Je zde prostor k ovlivňování jiných hráčů i jinak než bojem? Lze třeba ničit ekonomiku?
Odpověď: Jak jsme již naznačili, řada map dává té či oné straně Tactical Resources a i zde platí jednoduchá přímá úměra, že strana, která jich má více, bude mít výhodu. Pakliže přerušíte tok Tactical Resources k nepříteli, je samozřejmé, že má zaděláno na velké problémy... Řekněme si jen tak pro příklad jak to vypadá v praxi – třeba jedna mapa má budovu, která dává majiteli taktickou nukleární střelu.
Otázka: Většina RTS přímo podporuje hru v jedné obří armádě pobíhající okolo. Bude zde nějaký benefit z toho, když budete s jednotkami zacházet strategicky a dělit je na úderné svazy?
Odpověď: Často je vidět, jak hráči s rozdělenými týmy u nás ovládnou více Tactical Resources a tedy získají výhodu proti jednotlivcům s obří armádou. V naší hře je spousta dobrých důvodů pro to, proč nebýt pospolu v jednom velkém chumlu – útok zbraněmi s plošnou účinností by vás totiž připravil o většinu jednotek! Přirozeně platí, že když menší svazek narazí na giganta, je typicky zničen, ale osatní svazky mají šanci úkol stále dokončit, jelikož velká armáda prostě nemůže být všude najednou.
Otázka: Vypadá to, že multiplayer bude úkolově zaměřený. Jaké herní režimy, úkoly a typy hry zde existují (nebo se brzy plánují)?
Odpověď: Jedna ze skvělých věcí na perzistentní online MMO hře je to, že den spuštění je opravdu jen dnem spuštění, pak je to cele na hráčích. Chystáme mnoho módů a nebráníme se jistě v budoucnu ani novým typům. Rozvoj MMO hry je nakonec neustálou konverzací mezi tvůrci a hráči...
Otázka: Jsou zde mapy pro jednoho hráče a více hráčů rozděleny? Nebo kdokoliv může hrát sám jakoukoliv mapu? Nebo též jinými slovy, jak byste popsali rozdíl mezi single a multiplayer zkušeností?
Odpověď: Bude zde pár map, jenž půjde hrát single i multiplayer stylem, to ale bude výjimka. End of Nations je MMORTS, takže i ne-PvP mapy budou muset podporovat multiplayer. Máme tu dokonce mapu, kde vy a vaši společníci budete bojovat proti vlnám umělé inteligence.
Otázka: Jaké typy předmětů budou hráči schopni kupovat (za skutečné peníze)?
Odpověď: Herní shop bude poskytovat širokou nabídku itemů. Od těch měnících podobu, až po tzv convenience-itemy napomáhající v určitých věcech. Nebudeme ale určitě prodávat předměty typu pay-to-win! Jakmile totiž dáme hráči příliš velkou výhodu, je po hře... Většina místních itemů se dá koupit s End of Nations Wealth (to je měna, kterou vyděláváte hraním hry) a zbytek pak za Trion Credits (placená měna).
Otázka: Budou hráči moci získat convenience-itemy a estetické itemy i skrze běžné hraní?
Odpověď: Ano, to půjde. Jsou zde itemy k mání za Wealth a také ty, které obdržíte za odměnu po dokončení mise.
Otázka: Jak se chcete bránit tomu, aby hráči neopouštěli skoro prohrané bitvy?
Odpověď: Prvním bodem je samozřejmě odměňovat obě strany. Byť ne tak, jako vítěze, ale něco to přece jen je. Máme ve stádiu návrhu ještě pár dalších nápadů, ale zatím to není nic o čem bychom chtěli věřejně mluvit.
Otázka: Bude zde 1v1, 2v2 atd. pro kompetitivní hráče?
Odpověď: Budou zde mapy od 1v1, až po 26v26 + příslušné žebříčky. Jakou formu to ale ve finále bude mít se ještě pořád upřesňuje.
Otázka: Mohou si hráči střihnout zápas i sami proti sobě? Tedy myšleno stejné frakci? Je tak třeba možný Shadow Revolution zrcadlový zápas?
Odpověď: Ano, tento režim by tu být měl, ovšem je tu jedna drobná rozdílnost. Za válčení proti vlastní frakci nedostanete expy a tím méně peněžní odměny.
přečteno 1325x | komentářů: 0