Aprílové články mohou být vtipné, chytré, ale i trapné a hloupé. Mohou lidi pobavit ale i naštvat. Tento článek je ale podle mě ten správný, který může jen pobavit.
Autorouting je automatické chození a protože skoro nikdo neví, jak se používá, je tu tenhle složitý návod. Pokud máte už omačkané prsty od tisknutí kláves WASD, je to pro vás řešení - jeden klik vše vyřeší.
Začínáme
K úspěšnému použití autoroutingu potřebujete myš a její levé tlačítko.
Tohle může být trochu matoucí, protože myš na obrázku je otočena kabelem k vám, takže v tomto případě musíte použít pravé tlačítko. Každý normální člověk ale používá myš s kabelem od sebe. V případě bezdrátové myši nebo notebooku jste ale ztraceni a najít levé může být problém.
Kam kliknout?
Klikání vyžaduje určitou zručnost a pro správné použití autoroutingu musíte klikat na přesně určené věci. Můžete tedy kliknout na:
Zem
Mapu
Radar
Jak poznáte, zda se zadařilo?
Pokud postava doběhne ke kulaté značce s mečem, máte vyhráno a zvládli jste se naučit ovládat autorouting. Následují obrázky úspěchů a neúspěchů.
Úspěch
Fail
A teď si to běžte vyzkoušet ve hře.
Poznámka:
Mě osobně nejvíce pobavil poslední obrázek. Myslím si, že takhle nějak by měli vypadat aprílové články. Nikoho to nemůže urazit, ani to z něj neudělá blbce a ani nikde nebude viset mylný článek, který může kdokoli za pár let najít. Bohužel si pamatuji na minulý apríl v komunitě okolo hry Tremulous. Šlo o to, že někteří vývojáři hry vyhlásili, že Tremulous byl prodán Microsoftu pro konzoli Xbox a přejmenován na Librelous. Zřídili pro tento vtip i doménu librelous.info, na které zprovoznili fórum, bug tracker a repozitář pro zdrojové kódy i s jedním patchem. Dále změnili rotaci map na oficiálním serveru tak, aby tam běžela jen mapa Librelous a ještě naprogramovali změny na serveru, takže například mohli zasahovat do ovládání hráčů a tím jim kazit hru. Také založili IRC chatovací kanál #librelous, kam se připojili a viseli tam aby vše vypadalo opravdově.
Co se stalo potom? Vlna témat ve fóru od naštvaných hráčů. Naštvané reakce na IRC. Zmatení hráči při hře, když jim najednou hru ovládal někdo jiný. Poté následovala druhá vlna, tentokrát horší, když se hráči dozvěděli, že to byl vtip. Někteří nadobro odešli, někteří vývojářům vyhrožovali smrtí a někdo zůstal jen uražen. Mizivé procento hráčů tohle bralo jako dobrý vtip.
Přestože jsem tomu nikdy nevěřil (kdo by proboha mohl mít dnes zájem provozovat na Xboxu hru s enginem Quake 3?), maximálně mě to rozčílilo také. Proč? Když si představím, kolik práce tohle všechno muselo dát, registrovat doménu, udělat na ní web, založit fórum, bug tracker, repozitář, přeprogramovat server a spoustu dalších opičáren a vše jen kvůli tomu aby z hráčů udělali blbce. Ale dobře, jejich věc. Jenže to, že na novou verzi Tremulouse čekáme roky a prakticky nikam se to nesunulo, vývoj se nehýbal, nic se nedělalo, to bylo v pořádku. Ale pracovat na nesmyslu kvůli aprílu, to ano, to je potřeba. Navíc, kdyby si vývojáři na ten vývoj opravdu sedli, večer na pár hodin po tom co přijdou domů z práce a takhle to vydrželi týden nebo čtrnáct dní, tak by nová verze byla dokončena a byla by tu už dávno. To bylo to, co mě rozčílilo. A věřím, že nejsem sám.
Podobné "librerous" akce jsou důvodem, proč nemám rád aprílové články. Ale tento autoroutingový mě příjemně překvapil.
Článek | 04.04.2011 | Autor:
Rotačák
přečteno 2216x | komentářů: 1