ACE Online: Support gear se vyhýbá smrti
Jednou z možností jak přežit je využívat okolní terén ve svůj prospěch. Suppo...
League of legends, neboli LoL, je jednou z momentálně nejoblíbenějších her MOBA žánru, her které vycházejí z dnes kultovního W3 modu DotA. Proč tomu ale tak je?
Prvním kriteriem je samotný fakt že hra je opravdu zcela zdarma. Po stažení a registraci už vesele zalogujeme a můžeme hrát. Vykoukne na nás docela přehledné okýnko klienta, který v jednoduchém rozhraní nabízí možnost navštívit shop nebo si zahrát jeden z několika možných herních modů. Po prvním nalogování nás hra sama navede a doporučí nejprve jednouchý tutorial, který osvětlí herní princip i těm z hráčů, kteří se z nějakého důvodu s žánrem MOBA her nikdy nesetkali.
Když tohle všechno zvládneme, můžeme se pustit do bojů a to jak proti skutečným lidským oponentům, nebo po boku přátel proti botům (s poměrně slušně napsanou umělou inteligencí) a to hned ve dvou modech - začátečník a pokročilý. Nutno dodat, že boti na obtížnost pokročilí jsou mnohdy tužší oponenti, než někteří hráči - tvůrci si dali záležet. Za každou hru jsou pak hráči odměnou tzv. Influence Points (IP) a zkušenosti (XP). IP fungují jako platidlo, které lze utratit za nové championy nebo tzv. runy - drobná vylepšení kterých může mít hráč až třicet, pomahají přímo v bojích a počet dostupných slotů na ně roste úměrně s hráčovým levelem.
Stranou stojí takzvané Riot Points (RP) které se kupují pěkně za reálné peníze, případně je hráč má možnost dosta velmi vzácně při různých vhodných příležitostech (vánoce, omluva za dočasnou nefunkčnost serverů apod). Ale to hráče nemusí trápit, protože vše, co má na hru nějaký vliv si lze koupit pěkně za IP. Není to sice tak rychlé (tedy instantní nákup) ale zas to není tak zoufalé střádání jako by tomu bylo u jiných her. Jediné co lze za RP pořídit exkluzivně jsou skiny pro championy. A ačkoliv některé jsou skara pěkné, je to opravdu jen změna vzhledu postavičky, schopnosti zůstanou nedotčeny. Fér přístup, když se ptáte mě.
Levely se získávají, jak je už asi jasné, za XP a tím se dostáváme k systému summonerů.
Summoner. Jakmile se jednou zalogujete do LoL, stáváte se jedním ze Summonerů, neboli mocným mágem, schopným povolat do pole některého ze silných (anti)hrdinů Valoranu. tento pojem vychází z lore samotné hry, ale sahá ještě dál. Summoner je chytře zamaskovaná přezdívka pro slovo hráč. Tvrci tak velice chytře protkali realitu s herním světem. Championové jsou povolávání do bojů, kde se mohou bez rizika smrti mlátit hlava nehlava a na to vše dohlíží dvě skupiny summonerů - tedy hráčů, kteří vedou jejich kroky a zároveň jim poskytují ochranu před samotnou smrtí. Pokud champion padne, je zkrátka odvolán čas respawnu je čas potřebný k tomu, aby jej summoner znovu přivolal na bojiště.
Summoner je tedy vaše herní alterego a jak postupně získáváte víc a víc zkušeností a blížíte se k hranici maximálního levelu 30, hra odemyká nové možnosti. Jsou jimi již zmiňované runy ale také tzv. masteries. Masteries nejsou nic jiného než drobná vylepšení championa, která se opět projeví v boji a dává hře ještě lehký rpg nádech.
Masteries jsou děleny do tří stromů - Offence (útok), Defence (Obrana) a Utility (Užitečnost). Můžete investovat až 30 bodů - jeden za úroveň summonera - a limitováni jste pouze provázaností jednotlivých schopností. Není tedy možné vzít si od každého stromu tu nejsilnější schopnost, protože každá má nějaký požadavek na počet bodů v daném stromu popřípadě na nějakou konkrétní schopnost předešlou. Pokud jste někdy viděli talentový strom ve hrách jako WoW, jste doma. Nejde o nic jiného.
Summoner level nejsou ale pouze masteries. Od levelu 30 /popřípadě od levelu 20 pokud máte tým kamarádů) se odemkne tzv. ranked hra. A tady začíná opravdová Liga Legend. Hraje se na o ELO hodnocení, každá výhra vám nějaké ty bodíky do ELO přidá a naopak. Není divu, že vznikl pojem "ELO Hell" protože opravdu, dostat se nad 1300 je občas o nervy, obzvlášť v random skupinách, kde občas kolísáte jako pingpongový míček. Ale s trochou skillu, hráčského štěstí a pozitivního přístupu se tím lze prokousat. Ostatně, LoL je soutěživá hra. Vyhrává dravost a zapálení.
ELO se samozřejmě netýká pouze Ranked games. Všechyn hry v LoL mají svoje ELO - které je ovšem skryté. Slouží jako pomůcka pro matchmaking (vybírání oponentů pro jednotlivé hry). Tohle bohužel není dokonalé, ale asi není ani v lidských silách aby bylo. Hra se zkrátka snaží dávat proti sobě vyrovnané protivníky, ale díky lidskému faktoru se to povede málokdy. On totiž nějaký hráč muže být už desátý účet jiného, již zkušeného hráče a nebo třeba někoho, kdo má s MOBA hrami letité zkušenosti a proto se v LoL orientuje lépe, než jiný hráč se stejným hodnocením.
A teď k samotné hře. Momentálně jsou k dispozici tři mapy:
Summoners Rift - 5v5 klasické dobývání nepřátelské baze.
Twisted Treeline - Komornější mapka pro 3v3 se stejným konceptem a jen dvěma lajnami.
Dominion....
Dominion sahá za hranice MOBA her. Championi jsou stejní. Itemy také (+ několik pozměněných/nových). Herní koncept je ale odlišný. Už nejde o to prorubat se přes věže k nepříteli. Dominion je team deatchmatch ne nepodobný hrám jako battlefield. Na kruhové mapce je 5 bazí a jejich obsazováním a držením ukrádáte nepříteli životy (které mizí i za fragy). Začínáte s větším levelem championa a více penězi, akce je rychlá a hra kratší, než standartní hra. A je to opravdu chytlavé. Už jen kvůi tomuto modu doporučuji vyzkoušet každému, ano, mluvím i s vámi, zarytí odpůrci LoL, protože přece HoN nebo DotA je nej. Odložte předsudky a zkuste si Dominion. Je to zábavné.
Championi. Championů je zde opravdu hodně a každý měsíc přibývají zhruba dva noví. Základními atributy v LoL je Attack Damage (AD) a Ability Power (AP). Samozřejmě, každý champion profituje z něčeho jiného a tomu přizpůsoobí i stavbu svých itemů. Dále tu samozřejmě máme životy a manu. Také armor a magic resist(MR). Armor procentuelně redukuje obdržený fyzický dmg, MR analogicky redukuje dmg magický. Celkem jednoduché ne?
V LoL, narozdíl od DotA-y i kouzla casterů profitují z itemů. Každý skill má jasně stanoveno, který atribut jej ovlivnuje. Obvykle skill bojovníka profituje z AD, skill mága z AP ale jsou i vjyímky (napříkolad zvýšený dmg z procenta životů/many kterou champion má).
Mezi championy najdeme i takové, kteří manu nemají vůbec a jsou limitováni pouze cooldownem spellů, nebo mají místo many jinou vlastnost. Třeba rage/energy a nebo například dodatečný štít na tlumení dmg (Mordekaiser).
Zajímavostí je také snaha Riotů (Riot games - firma za LoL zodpovědná) o kompletní odstranění prvku náhody ze své hry. Dmg je vždy konstantní, žádné 10-20 dmg rozmezí tu nenajdete. Pokud se dmg mění, je to dáno například v závislosti na prcentuelním zdraví soupeře. Mnohdy se setkáme se skilly, které zraní nepřítele podle počtu hp které mu chybí, které má celkově a podobně. Vždy ale přesná čísla. Ze hry v tomto duchu před několika měsíci zmizel dodge a tak jediným "náhodným" prvkem ve hře zůstává šance na kritický zásah. Ten ale u championů začíná na nule a jeho procenta se zvyšují kupováním itemů a to klidně až na 100%. A důvod pro to, tento poslední výkřik náhody nerušit? No přece Armor! Armorem se Kritický zásah efektivně counteruje.
Z té ohromné škály champů si vybere opravdu každý. A tím myslím opravdu každý. Jsou tu tuzí ranaři, tankové, assasini, střelci, kouzelníci, zrůdičky... no co hrdlo ráčí. Můžete hrát za křečka, golema, rytíře, krokodýla a nebo třeba za "toho týpka ze 300". Je to na Vás.
ACE Online: Support gear se vyhýbá smrti
Jednou z možností jak přežit je využívat okolní terén ve svůj prospěch. Suppo...
Might & Magic Heroes Online: Oficiální trailer
Není tam toho ukázáno ze hry zrovna hodně, ale vypadá to moc pěkně.
Armored Warfare: Ukázka soundtracku
3 Společnost Obsidian Entertainment zveřejnila krátkou ukázku soundtracku do sv...
Archlord 2: Vlog - Loot & Equipment
Tvůrci berou vše vážně a připravují pro hráče několik epizod vlogů. Tohle je ...
Elements: #9 - dobytí stříbrné arény
Pokračování.
Uživatel | Level |
---|---|
1. gc3non | 39 (154 expů) |
2. Trenak | 37 (225 expů) |
3. Dvoulistek | 37 (214 expů) |
4. davi.k | 37 (181 expů) |
5. fabia98 | 37 (0 expů) |
6. Andy | 36 (41 expů) |
7. otakar | 35 (195 expů) |
8. Mirdous | 33 (276 expů) |
9. Khemenki | 31 (181 expů) |
10. SuG4Ru | 31 (164 expů) |
Uživatel | Kliknutí |
---|---|
1. ||Cobra11|| | 1449 |
2. herovis | 1013 |
3. Trenak | 830 |
4. Rotačák | 347 |
5. avrilka19 | 316 |
6. zafan | 287 |
7. EjKejTrenak | 189 |
8. ExisteR | 181 |
9. Andy | 138 |
10. canki | 115 |