Jeden by řekl, že pokud jde o MMO žánr, pak růst a expanze není nic jiného, než super skvělá věc. Jak ale developeři přidávají nové zóny, vlastnosti, funkce, herní systémy, objevuje se i řada problémů. Suma sumárum, vyzrálá MMO nám tíhne ke komplexitě, což může mít negativní vlivy na hru.
V určitý okamžik totiž dojde k tomu, že je zde příliš věcí, které nováček není schopen najednou absorbovat. V horším případě se k tomu také přidává ztráta koheze. Je logicky stále těžší udržet pohromadě masu často nedostatečně otestovaných věcí, které pak dělají ve hře samotné neplechu.
LotRO se blíží podobnému teritoriu skutečně mílovými kroky - už má za sebou 3 expanze a mnoho updatů. Pokud sem přitáhnete nějakého známého, zřejmě narazí na řečený problém - člověk se cítí zahlcen vším tím okolo a často nedostatečně popsané systémy tomu nijak nepomáhají.
Návrh I. Zpřehlednění předností
Ačkoliv mnoho z hráčů je v tuto chvíli natolik přivyknuto třeba na Virtues systém natolik, že je jejich druhou přirozeností, možná by autoři mohli zvážit, jak moc matoucí a neintuitivní je. A o to více to platí z pohledu nováčka. Virtues jsou zamýšleny ke statistické úpravě vašich avatarů, přesto hra hráče neinformuje, jak to funguje a jak se k tomu dopracovat. Počet Virtues je gigantický, takže zastřihnout je na nějakých 14 bude stále ažaž.
Deed Log by také měl odhalit vaše Deedy pro aktuální zónu a neskrývat je, dokud je neobjevíte přímo ve hře. Hardcore veteráni nemusí souhlasit, ale když nad hrou někdo nesedí nonstop, stejně se za chvíli přepne do Wiki nebo fóra a hledá informace o Deedech mimo herní svět, což je škoda. Deed Log by též snesl filtrování podle Virtues.
Návrh II. Zpřehlednění statů
Jednoduše řečeno, ve hře je příliš mnoho statů. A prakticky nic nepoznáte jen z jeho názvu: k čemu je Fate? Will? Morale? OOCMR a ICMR? A je jich tolik, že průměrný hráč má problémy s jejich zapamatováním i poté, co si o nich zjistí, co jsou zač.
Ke cti Turbine je třeba připočíst, že se věci aktivně věnuje. Po přepracování statů nám hru už opustila nenáviděná Radiance. Je to tedy v postupu, hráči zahlcení vším ve hře ale mohou jen doufat, že věci pojedou dále... Hra nemusí být primitivní, jako Diablo, ale menší prostříhání nůžkami na staty hře jen prospěje...
Návrh III. Zpřehlednění získání Legendary Traitu
Další věcí, na kterou se nováčci ptají pravidelně, je "jak získám svůj Legendary Trait"? Jelikož vaše rada bude přes 5 minut řečnění a s 20 poznámkami a papírky, což by zase mohlo naznačovat, že věci jsou zde rekordně komplexní.
Celkem 6 Legendary Traitů ve hře může získat každá postava, ale získat je není jen tak. Musíte kvůli tomu absolvovat řadu cest - nijak nevysvětlených. Jen některé z nich po vás chtějí, abyste zašli za Class Trainerem, pořídili nekompletní knihu a pak šli grindovat moby, dokud z nich nevypadnou kýžené stránky. Další získáte jako odměnu za řadu questů, další za grindovací reputaci u Iron Garrison Guards z Morie. A jeden vyplyne z Volume II. epické příběhové linie. A další z potápění v dungeonu v Morii.
Podobné traity jsou jistě drahá věc, kterou byste neměli pořídit u prvního kupce, ale metody k získání jsou natolik roztříštěné a zamlžené, že poladění je i zde na místě.
Návrh IV. Zpřehlednění Skirmish Customizací
Není to tak velká věc, jako předchozí vady, ale rozhodně si to zasluhuje zmínit. Tak, jak se mají věci teď, jsou trénink a úpravy vašeho Skirmish vojáka, kapku neohrabané - 1 NPC vám prodává skilly, další kosmetické věci, třetí přístup k UI. Vnucuje se otázka, proč se to řeší na třech místech, když to může být pěkně pod jedním rozhraním?
Návrh V. Zpřehlednění Legendary Itemů
Vypadá to, že i systém pro Legendary Itemy potřebuje ve hře řádně pročistit a přepracovat. Někteří lidé mají rádi jeho komplexnost a oceňují změny, které Turbine provedl za poslední rok. Ovšem, řada lidí má také ten názor, že Legendary Itemy zde jsou něco jako daňové přiznání - je to hromada nesmyslů, s nimiž není zábava interagovat. A co jiného by Legendary Itemy měly být, když ne právě zábavné? Měla by být zábava věc získat a ne otravně grindovat milion dní, abyste získali decentní kousek itemu.
Turbine se pokusil systém Legendary Itemů zlepšit aplikací odkopnutí Legacies a přidáním Star-lit krystalů. Ani jedna ze změn ale Legendary Itemy nepřenesla tam, kde by měly být...
Podobnou věc udělal i Blizzard s WoW Talent Tree - po letech a několika iteracích snahy zprovoznit je, připustil, že to není taková zábava, takže je zrušil a začal na nich znovu vespod. To není krok, který by nějak extrémně vzpružil morálku, ale evidentně jde o nutný krok tehdy, když se z některé herní oblasti stane džungle.
Převedeno do řeči LotRO - ponechte Legendary Itemy, nechte IXP jako možnost, jak je vylevelovat, ale to je tak vše. Zbytek zrušit a začít znovu. A vytvořte k tomu UI, z něhož hráč nezačne po minutě šilhat, jak se ho bude snažit pochopit. Relic Tiers a Legacy Tiers jsou pouze grind a žádná zábava. Tuto oblast by měl prostě pochopit a uchopit nováček i profík a nejen pár šílenců, co má shodou okolností doktorát z daňového práva...
přečteno 1755x | komentářů: 2