Již jsme tu sice jeden rozhovor s COO Hi-Rez Studios Toddem Harrisem měli, ale i dnes byly probírány velmi zajímavé otázky, jenž je škoda minout...
Otázka: Smite láká i hráče, kteří se snad dříve ani nedotkli jiné MOBA hry. Jak chcete zajistit, aby některé herní nuance byly srozumitelné i pro nezkušené?
Odpověď: Jednou funkcí, které si zřejmě hned všimnete je automatický nákup itemů a automatické odemykání nových spellů. Pakliže jste MOBA nikdy nehráli, systém se může postarat o to, aby vaše ability byly upgradovány a dotyčný měl správné itemy. Kdokoliv se tedy může zaměřit jen na mapu a boj bez toho, aniž by se musel zatěžovat i touto stránkou hry.
Druhý příklad se týká vestavěných hlasových maker. Zkušení hráči MOBA již vědí, jak zavolat podporu přátel, koordinovat útok, jak dát vědět parťákovi, že jdete zpět atd. Smite je určitě z velké části i o komunikaci, takže tento prvek hraní usnadní určitě.
Otázka: Bylo naznačeno, že hra projde dlouhou betou. O jaké změny se již komunita postarala a co byste od nich rádi viděli v dalších týdnech.
Odpověď: V dnešním patchi jsme vydali opravdu spousty z komunitních nápadů - třeba možnost hrát za jakéhokoliv boha při tréninku. Další bylo přepnout se pomocí Alt+Tab ze Smite a až se na vás dostane při čekání, jste na to upozornění pop-up oknem.
Největší přínos komunity ve skutečnosti přichází v podobě prostého hraní hry. Takto máme totiž možnost sbírat všelijaké statistiky a na základě toho pak vyhodnotit pro nás zajímavé věci: kteří bohové jsou nejvíc populární, nejméně, efektivnější a méně efektivní atd. No a potom na základě podobných údajů upravujeme a lépe vybalancováváme hru. Rovněž čteme fóra a posíláme odezvu lidem z komunity. Nejvíce ale chceme, abychom viděli mnoho a mnoho odehrátých mačů, což nám komunita přináší.
Otázka: Jaký proces používáte k tomu, abyste určili, jaký z bohů se dostane do hry?
Odpověď: Když se podíváte napříč řadou mytologií, najdete tam doslova tisíce bohů. Vývojáři tedy mají velmi široké pole působnosti. Chtěli jsme, aby někteří byli známí a čitelní, jako třeba Zeus, další zase neznámí, ale zajímaví, jako Vamana. Rovněž se snažíme uchovat jejich mystický ráz i zázemí je obklopující - při jejich ztvárnění, i v jejich abilitách. Jde tedy hlavně o to, namapovat různé bohy na dané archetypy: z herního hlediska to chce dobré tanky, mágy a zabijáky. Tak třeba když hráč chce fyzické poškození a vzdálenost, může volit Artemis s lukem. V případě lokálního zabijáka zase poslouží Kali.
Otázka: Jak často chcete do hry přidávat další bohy? A co informace o chystaných, které unikly ven?
Odpověď: Udělali jsme hodně prototypů, takže na podobné informace rozhodně nespoléhejte. Stran uvádění nových bohů ale máme jasno - rádi bychom aspoň jednoho nového každé 3-4 týdny.
Otázka: Co nabízí tzv. Shrines?
Odpověď: Shrines poskytují hráčům perzistentní enhancementy, jaké získáte jinak pouze levelingem. Žádné další komentáře na toto téma...
Otázka: Jak se Hi-Rez dívá na Smite jako eSport? Máte v plánu protlačit Smite i do oblasti kompetitivního zápolení?
Odpověď: Určitě. Adopce ve formě eSportu již ale bude záležet na konkrétních týmech, ligách a sponzorech, jenž uvidí ve hře potenciál. My se ale pokusíme podobné snahy maximálně podpořit. A to konkrétně vyváženou hratelností a dalšími vlastnostmi a funkcemi, jaké hráči tak milují: skill-rating, matchmaking, spectator mód, hodnocené mače, turnaje, ...
Jelikož se ve studiu nesoustřeďujeme na single, ale na MMO zábavu, dá se říct, že každý náš produkt je tak trochu týmový sport.
Otázka: Když přijde na balanc bohů, jen je slyšet "Artemis je OP" nebo "Anubis je OP", ale jaký nástroj přesně používáte k tomu, abyste dokonale určili tak vrtkavou věc, jako je herní vyváženost u podobně složitých her?
Odpověď: Sbíráme spousty statistik z každého mače a naši designéři používají speciální analyzační nástroje, na jejichž základě se může provést nějaká změna v jistých věcech a hodnotách. Zpětná odezva je super, ale není nic nad data z tisíců zápasů, aby vynikly vzorce a nezvyklosti...
Otázka: Vím, že je ještě brzo, ale plánuje se do budoucna i jiný režim, než jen prostý DOTA zápas?
Odpověď: To se uvidí časem, časná priorita to určitě není. V kratším hledisku bychom rádi další bohy, Offering systém a pár kosmetických skinů k tomu, aby hráči mohli upravovat.
Otázka: A poslední lehká otázka: co byste rádi, aby si čtenáři tohoto článku o vaší unikátní MOBA hře zapamatovali?
Odpověď: Ve Smite se budou stratégové i lehce akční povahy hned cítit jako doma, jen to tu bude více akčnější a intenzivní. Pohled z 3. strany dělá boje taktičtějšími. Pozice a dobrá znalost mapy je zde vším. Fáze farmingu je zde krátká. A vše je skill-shot.
přečteno 1852x | komentářů: 0