Po několika odložených termínech se konečně dokázalo, jestli jsou informace o nové verzi hry Tremulous pravdivé, nebo je to celé jen další blábol. A on to blábol opravdu nebyl a nová verze je tu. Přineslo nám to ale to co jsme chtěli?
Tremz (který už stihli přejmenovat na „snadno zapamatovatelné“ jméno Unvanquished) je předělaná hra Tremulous do nového upraveného
OpenWolf engine.
Co se nám na starém engine nelíbilo? Starý engine je z dob Quake 3, který má spousty omezení, nevyužívá schopnosti dnešních grafických karet a tak nejen, že graficky nevypadá nejlépe, tak je paradoxně v náročných scénách hrozně pomalý, jelikož většinu výpočtů musí dělat procesor. Krom toho jsou tu další věci, jako je pouze krabicovitý hitbox, takže každý objekt počítá kolize jako by byl ve tvaru kvádru a nikoli podle tvaru objektu a navíc tyto hitboxy nelze otáčet. Je tak nemožné do hry umístit jakýkoli nekrychlovitý objekt, jako je třeba dlouhé prkno. Dále je skoro neřešitelný problém vytvořit nošení hráčů – například, že jeden ponese druhého, případně oba že pojedou stejným autem. Zkrátka je to starý engine a je vhodný na jednoduché hry, typu Quake.
A tak přišel Tremz. Ovšem samozřejmě, že nepřišel od originálních vývojářů hry Tremulous, ale od úplně jiných nadšenců. Zatím je k dispozici jen alfa verze, takže můžeme čekat spousty nedokonalostí a chyb. Každopádně hrát to jde.
Co hra obsahuje?
K dispozici je jedna mapa atcshd a asi polovina zbraní a vetřelců je změněna tím stylem, že jsou vyměněny jejich grafické modely za nové. Tedy nic skutečně nového, jen vyměněného. Pokud jste viděli připravované modely zbraní pro Tremulous 1.2, tak jsou použity právě tam. Jinak hra vypadá úplně stejně jako 1.2, včetně menu.
A jaké jsou první dojmy?
Můj první dojem je zklamání. Je sice úspěch, že hra běží na novém enginu – ale to ani nepoznáme, dokud někdo nevytvoří mapu nebo módy, kde by se to projevilo. Hlavně to celé vypadá jako Tremfusion 1.2, u kterého byly vyměněny některé 3D objekty za jiné, které se do hry absolutně nehodí. Ano, zbraně třeba mají animace nabíjení (normálně ji hráč jen na chvíli sklonil, zde už klasicky vymění zásobník), ale vypadají divně a nekonzistentně.
A to nemluvím o vetřelcích. Poprvé jsem si myslel, že jsem potkal Tyranta a on to byl goon. Krom toho ani není pořádně poznat, kterým směrem vlastně kouká. Dretch a Basilisk jsou také vyměněni a vypadají jinak a zkrátka se mi nelíbí, nepasují mi do té hry i když třeba samostatně nemusí být špatní. U originální verze mají všechny zbraně a všichni vetřelci stejný styl a hlavně pasují do té hry, jako by tam patřili a taky tam patří. Tady ten dojem vůbec nemám. Připadá mi to, jakoby někdo na internetu postahoval různé objekty a naplácal do hry.
Co se týká budov, tak například trapper má taky úplně jiný vzhled a navíc ukazuje jakýsi trychtýř ve směru, kam bude střílet. Podobně je zobrazen dosah elektřiny u lidí a dosah vajíček u vetřelců. Jinak je většina budov zatím stejná.
Podle mne je parádním krokem přechod na nový engine. Bohužel autoři z nepochopitelných důvodů chtějí mermomocí vyměnit všechny dokonalé staré objekty za jiné, místo toho, aby využili možností enginu a ubírali se tímto směrem. Objekty jsme si přece mohli vyměnit i u starého Trema.
Ale kdo ví, třeba nové objekty připravují na ragdoll fyziku, která bude použita později, každopádně já mám takový dojem, že pokud budou vetřelci vypadat úplně jinak jako teď, nikdy to nebude můj oblíbený Tremulous jako býval. A nechci ani domýšlet, jak to dopadne, až se pokusí předělat Grangera.
Na druhou stranu, stále si každý může použít originální modely a tak být vlastně spokojen. Nezbývá než čekat, až/jestli vyjde plná verze, která se bude daleko více lišit od originálu a začnou vznikat mapy, ve kterých uvidíme to, co u originálu nemůžeme.
Novinky | 03.03.2012 | Autor:
Rotačák
přečteno 2356x | komentářů: 2