Není to ani tak dávno, co nám zástupci Bethesda Softworks tvrdili, že známá RPG singlovka vždy zůstane věrná svému žánru a ejhle! Již tu máme oznámení online verze...
Zřejmě nebude moc odvážné tvrzení konstatovat, že prakticky každý z nás zažil ve hrách série The Elder Scrolls desítky a stovky hodin zábavy. Možná vás oslovila svojí rozlehlostí Arena 1, nebo Daggerfall velký jako Turecko s možností vlastnit domy a lodě, popřípadě trojka a její neuvěřitelné možnosti okolo alchymie nebo moderní Skyrim, jehož kvality jsou dostatečně veřejně dobře známy a propírány.
Sága The Elder Scrolls je prostě ve světě RPG pojem a rozhodně se nedá říci že nezaslouženě - koho snad znudila hra samotná, měl možnost si ji vyMODovat milionem modů přinášejících vše představitelné - další questy, jinou grafiku, nová pravidla i classy, ... Skyrim se stal v roce 2011 v řadě magazínů hrou roku. A dnes konečně nadešel čas, kdy si ságy a starobylých svitků The Elder Scrolls užijete i se svými přáteli a bez modů.
Zkratka ESO naznačuje, že podle všeho půjde o eso po všech stránkách. Někteří příchod The Elder Scrolls ve verzi Online předpovídají již roky a musí se nechat, že tento odhad mnoha dokonale vyšel. Jsou na druhou stranu i jistí hráči, kteří to považují za maximální herezi a zůstanou si pro jistotu u předchozích dílů. Svět Elder Scrolls Online je skvělým podhoubím pro kvalitní hru. Je vyzrálý, nabízí propracovanou mytologii i jiné herní systémy a zkrátka si přímo říká o online verzi.
Hru vytváří Zenimax Online Studios. Jistý Matt Firor z tohoto týmu byl jednou z nejdůležitějších osob i u klasických dní Dark Age of Camelot. Je znám jako tvor, který přednesl v DAOC koncept populárního RvR systému. Dá se tedy předpokládat, že se v jeho rukou i Elder Scrolls Online promění v něco s velmi propracovanou PvP stránkou. Není to zatím celé potvrzeno, autoři by se nicméně museli úplně zbláznit, nevyužít takový potenciál.
Hry z řady The Elder Scrolls byly vždy hodně o zkoumání nových zemí a míst. Nabízí se otázka, zda uvidíme již viděná místa, jen ale s větším důrazem na detail? Podobné otázky se jistě honí hlavou každému, kdo měl kdy se sérií The Elder Scrolls co do činění. Též by bylo zajímavé vědět, zda se budou nové oblasti odemykat právě po prozkoumání nebo budou vidět nonstop? A co synchronizace typických questů a zkoumání? Doufáme jen, že hra neskončí jako další "Azeroth: The Elder Scrolls Edition"...
I tomu nejpitomějšímu hernímu autorovi by bylo za podobných kulis jasné, že očekávání komunity po 20 letech prvotřídního single-RPG seriálu bude nastavené na něco opravdu, ale opravdu extra. A to po všech stránkách. Arena nikdy nebyla ten typ hry, který se hráče snaží utlouct jedním prvkem na úkor jiného, kdepak, pěkně jste si mohli vybrat jaký chtěli (sběr artefaktů, studium kouzel, zkoumání, lezení po katedrálách, ...) a vždy to stálo za zahrání!
Hry ze série The Elder Scrolls byly prvotřídní samy o sobě. Když k tomu ale připočteme prvky moderních MMO her, je jasné, že zde nemáme jen tak průměrnou bombu, ale největší atomovku, jakou kdy lidstvo vyrobilo (
Car Bomba má smůlu...). Jen si pořád nejsme jisti, jak chce tým převést to nejlepší z offline her do online podoby...
Hra by se měla objevit v roce 2013 a to ve verzi pro Mac OS X a PC. O použitém platebním modelu zatím nikde nepadlo slova, takže to může být naprosto cokoliv od plné komerce až po free-to-play.
přečteno 1316x | komentářů: 8