Pro psaní komentářů se nejprve přihlaste.
Počin je to chválihodný, ale i tak si nedokážu představit, že by to v brzké době někdo použil pro výrobu nějaké freehry. Na využití potencionálu tohodle enginu by bylo zapotřebí práce armády grafiků, hudebníků, zvukařů, programátorů ...., tohle není žádný rpgmaker.
Podle mě to bylo uvolněno proto, aby si to potencionální vývojáři otestovali a pak na tom stvořili něco pořádného (a samozřejmě tvrdě zaplatili za komerční projekt). Co se online podpory týká, tak nepočítám, že je v tomhle zahrnutá.
Tak existují i freehry, které mají jen pár schopných lidí. Samozřejmě, že většina lidí do toho rejpne a to je všechno. Ale občas se najde někdo, kro to myslí vážně a pak se z něj může vyklubat zájemce o placenou verzi. A někde jsem zahlédnul, že u komerčních her chtějí 20% z výdělku a to taky není špatné řešení. Rozhodně je lepší dát engine takhle zdarma, aby si to každý ozkoušel, než ho držet schovaný, protože pak si ho zájemci těžko koupí, když nelze vyzkoušet.
No ono hlavně moc těch free her nevznikne :). Půjde se spíše do Indie stejně jako v případě UDK. Samozřejmě nějaká ta free bude, ale i tak...
Hrát si s jakýmkoliv pokročilým enginem není práce pro sólisty, jedná se o úplně něco jiného než editory na výrobu modů - tam jsou objekty, textury, zvuky, program atd. už zahrnuty, na překopání celé hry pak stačí jen pár úprav v porovnání prací na něčem úplně novém.
Osobně neznám jedinou čistě freehru, která používá podobný engine, co by se vyrovnala některým modifikacím už existujících her. Tím neříkám, že některé freeware hry (nepočítám v to reklamní hry typu trackmania nations) by nemohly konkurovat komerčním, ale to, že ty opravdu úspěšné jsou většinou postaveny na vlastním enginu.
Integrovat něco cizího pro vlastní projekt, na kterém pracuje pár lidí pro zábavu, je většinou příliš velký opruz - naučit se funkce enginu + nějak to propojit se svým programem + vytvořit grafiku tak, aby bylo vidět, na čem to běží; navíc pokud se podlehne pokušení využít z toho co se dá,.tak to znamená protahování práce a často vyprchá nadšení a jde to do kopru.
Pro střední a větší vývojářská studia je uvolnění podobných "hraček" požehnáním, ale pro nadšence to moc použitelné nebude.
Otázka je, jak moc je ten sólista schopný. Nevím co jsou to editory na tvorbu módů, ale předpokládám, že tenhle engine bude něco podobného jako Bigworld engine, Hero engine, UDK apod.
Spousta free her (ale i komerčních) používá už hotové enginy. Ušetří jim to spousty práce a můžou se víc soustředit na samotnou hru, než znova vyrábět to, co už je několikrát hotové.
Nedokážu si představit, že by sólista začal dělat vlastní engine, které by se vyrovnalo těmto, které jsou jedny z nejlepších vůbec. Nemluvě o tom, že by po pár letech snažení měl jen engine a ne hotovou hru. Navíc při použití hotového enginu už není potřeba tolik znalostí, jako při vytváření vlastního.